Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OTO 435SERVİS İŞL. VE MÜŞTERİ HİZMETLERİ2 + 04. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin servis işletmeciliği ve müşteri ilişkileri hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak. .
Ders İçeriği Çalışma yasaları, servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımlar. Çalışanın kanuni hakları ve yükümlülükleri. Servis iş akış organizasyonu, çalışma talimatları ve iş tanımları, çalışanın eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması gibi işlerin takibi ve organizasyonu, servis işlemlerinin raporlanması. Sözlü, telefonla ve yazılı iletişim kuralları, temel iletişim bilgileri, talebin değerlendirilmesi ve karşılama yolları. Tüketici yasasına göre tüketici hakları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çalışma yasaları ve servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımları açıklar.
2Çalışanın kanuni hakları ve yükümlülüklerini açıklar.
3Servis iş akış organizasyonu, çalışma talimatları ve iş tanımlarını belirtir.
4Çalışanın eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması gibi işlerin takibi ve organizasyonunu tanımlar.
5Tüketici yasasına göre tüketici haklarını açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001 4    4 4  55
ÖK 002 4    4 4  55
ÖK 003 4    4 4  55
ÖK 004 4    4 4  55
ÖK 005 4    4 4  55
Ara Toplam 20    20 20  2525
Katkı0400004040055

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)16232
Ödevler10440
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






90

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Bahar1ŞENOL OKAY
Detay 2010-2011 Bahar1ŞENOL OKAY
Detay 2009-2010 Bahar1SÜLEYMAN SEMİZ
Detay 2008-2009 Güz1SÜLEYMAN SEMİZ
Detay 2007-2008 Güz1SÜLEYMAN SEMİZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OTO 435 SERVİS İŞL. VE MÜŞTERİ HİZMETLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2011-2012 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı öğrencilerin servis işletmeciliği ve müşteri ilişkileri hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak. .
İçerik Çalışma yasaları, servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımlar. Çalışanın kanuni hakları ve yükümlülükleri. Servis iş akış organizasyonu, çalışma talimatları ve iş tanımları, çalışanın eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması gibi işlerin takibi ve organizasyonu, servis işlemlerinin raporlanması. Sözlü, telefonla ve yazılı iletişim kuralları, temel iletişim bilgileri, talebin değerlendirilmesi ve karşılama yolları. Tüketici yasasına göre tüketici hakları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çalışma yasaları, servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımlar
2 Çalışma yasaları, servis işletmesinin çalışması işin gerekli kanuni yaptırımlar
3 Çalışanın kanuni hakları ve yükümlülükleri
4 Servis iş akış organizasyonu
5 Servis iş akış organizasyonu
6 Çalışma talimatları ve iş tanımları
7 Çalışanın eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması gibi işlerin takibi ve organizasyonu
8 Çalışanın eğitimi, gelişimi, kariyer planlaması gibi işlerin takibi ve organizasyonu
9 Vize
10 Servis işlemlerinin raporlanması
11 Sözlü, telefonla ve yazılı iletişim kuralları
12 Temel iletişim bilgileri,
13 Talebin değerlendirilmesi ve karşılama yolları.
14 Tüketici yasasına göre tüketici hakları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları