Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FENG 443YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME2 + 28. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere yeni bir ürünün nasıl tasarlanacağı ve tasarlanmış bir ürününpiyasaya arz edilmesindeki aşamaların anlatılmması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Yeni bir ürün tasarımı nasıl yapılır?. Yeni bir ürün tasarlanırken nelere dikkat edilmelidir. Piyasaya hakim olmuş bazı yeni ürünlerin geçirdiği aşamalar. Ürünün sürekliliğinin sağlanması, Piyasa araştırması, Tüketici isteklerini belirlenmesi, hammadde temini, hammaddenin işlenmesi, üretim maliyeti, yeni ürün özellikleri, Ürün özelliklerini çeşitli katkılarla değiştirmek, Daha hızlı, daha ucuz, daha kaliteli ürün geliştirme. Ürünlerde modifikasyon. Öğrencilerin yeni ürün üretmedeki fikirlerinin projelendirilmesi. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ürün tasarlamayı öğrenir
2Tasarlanmış bir ürünün piyasaya arz edilmesindeki aşamaları öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 00144555552 4355
ÖK 00233455454 3445
Ara Toplam77910109106 77910
Katkı4455555304455

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Ödevler2816
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11414
Laboratuar14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÇETİN KADAKAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FENG 443 YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ÇETİN KADAKAL ckadakal@pau.edu.tr MUH A0111 MUH A0212 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere yeni bir ürünün nasıl tasarlanacağı ve tasarlanmış bir ürününpiyasaya arz edilmesindeki aşamaların anlatılmması amaçlanmaktadır.
İçerik Yeni bir ürün tasarımı nasıl yapılır?. Yeni bir ürün tasarlanırken nelere dikkat edilmelidir. Piyasaya hakim olmuş bazı yeni ürünlerin geçirdiği aşamalar. Ürünün sürekliliğinin sağlanması, Piyasa araştırması, Tüketici isteklerini belirlenmesi, hammadde temini, hammaddenin işlenmesi, üretim maliyeti, yeni ürün özellikleri, Ürün özelliklerini çeşitli katkılarla değiştirmek, Daha hızlı, daha ucuz, daha kaliteli ürün geliştirme. Ürünlerde modifikasyon. Öğrencilerin yeni ürün üretmedeki fikirlerinin projelendirilmesi. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Müşteri, ürün, hizmet ve marka kavramları
2 İhtiyaç belirleme
3 İhtiyaca yönelik fikir saptama ve fikrin ürüne dönnüştürülmesi
4 Yeni ürün geliştirme sürecinin aşamaları
5 Ürün geliştirmede etkili iç ve dış faktörler
6 Ürün geliştirme- üretim- pazarlama arasındaki ilişkiler
7 Ara sınav
8 Rekabet ve pazar analizi
9 Fizibilite, hedefler ve varsayımlar
10 Ajans briefi sunumu
11 lansman planı
12 Ürün ve marka stratejisi
13 yeni ürün fikirlerinin sınıf içi tartışılması
14 Final sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav10Ara Sınav
Proje40Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları