Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FENG 485GIDA MÜHENDİSLİĞİ VE MESLEKİ ETİK3 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere iş hayatında etik ile ilgili temel kavram ve bilgileri öğretmektir
Ders İçeriği Gıda-insan ilişkisinde tarihsel süreç Gıda Mühendisliği eğitiminde tarihsel süreç, Meslek yasaları/yasa tasarıları, Mesleki teşekküller (oda, dernek, vakıf vs.) ve bunlarla ilişkiler, Mesleki sorumluluklar, Meslektaşlar arası ilişkiler, Mesleki suistimaller, Diğer mesleklerle ilişkiler, Gıda Mühendisi-işveren ilişkileri, Gıda Mühendisi-çalışan ilişkileri, Bilirkişilik ve bilirkişilik sorumlulukları, Gıda Mühendisinin toplumsal sorumluluğu I, Gıda Mühendisinin toplumsal sorumluluğu II, Genel gıda mevzuatı
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Gıda-insan ilişkisinde tarihsel süreç hakkında bilgi sahibi olma
2Gıda Mühendisliği eğitiminin tarihsel sürecini kavrama, mesleki hassasiyetler kazanma
3Meslek yasaları/yasa tasarıları hakkında fikir beyan edebilme becerisi kazanma
4Mesleki teşekküller (oda, dernek, vakıf vs.) ve bunlarla ilişkilerin geliştirilmesinde hassasiyet gösterme
5Meslektaşlar arası ve diğer meslek mensuplarıyla ilişkilerde etik davranabilme sağduyusu
6Gıda Mühendisi-işveren, Gıda Mühendisi-çalışan ilişkilerinde etik davranabilme becerisi
7Bilirkişilik ve bilirkişi sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olma
8Gıda Mühendisinin toplumsal sorumluluğunu hissetme ve yaşama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0014        4   
ÖK 002          5 4
ÖK 003          4 4
ÖK 004          2 2
ÖK 005       3  5  
ÖK 006        5 5  
ÖK 007           44
ÖK 008          5 5
Ara Toplam4      35426419
Katkı1000000011312

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler10220
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14342
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz1RAMAZAN GÖKÇE
Detay 2021-2022 Güz1RAMAZAN GÖKÇE
Detay 2020-2021 Bahar1RAMAZAN GÖKÇE
Detay 2019-2020 Yaz1RAMAZAN GÖKÇE
Detay 2018-2019 Yaz1RAMAZAN GÖKÇE
Detay 2018-2019 Bahar1RAMAZAN GÖKÇE
Detay 2017-2018 Yaz1RAMAZAN GÖKÇE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FENG 485 GIDA MÜHENDİSLİĞİ VE MESLEKİ ETİK 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. RAMAZAN GÖKÇE rgokce@pau.edu.tr MUH A0312 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere iş hayatında etik ile ilgili temel kavram ve bilgileri öğretmektir
İçerik Gıda-insan ilişkisinde tarihsel süreç Gıda Mühendisliği eğitiminde tarihsel süreç, Meslek yasaları/yasa tasarıları, Mesleki teşekküller (oda, dernek, vakıf vs.) ve bunlarla ilişkiler, Mesleki sorumluluklar, Meslektaşlar arası ilişkiler, Mesleki suistimaller, Diğer mesleklerle ilişkiler, Gıda Mühendisi-işveren ilişkileri, Gıda Mühendisi-çalışan ilişkileri, Bilirkişilik ve bilirkişilik sorumlulukları, Gıda Mühendisinin toplumsal sorumluluğu I, Gıda Mühendisinin toplumsal sorumluluğu II, Genel gıda mevzuatı
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Mühendislik ve etik
2 Mühendislik tarihçesi
3 Gıda mühendisliği mesleği tarihçesi
4 Gıda mühendisliği gelecek vizyonu
5 Mühendislik davranış ilkeleri
6 Mühendis-çalışan ilişkileri
7 Mühendis-mühendis ilişkileri
8 Mühendis-işveren ilişkileri
9 Mühendis-diğer meslek mensupları ilişkileri
10 Mühendislik ve ar-ge çalışmaları
11 Mühendisliğin ekonomik boyutu
12 Mühendis ve üretim sorumlulukları
13 Mühendisin çevre sorumlulukları
14 Mühendislikte sosyal sorumuluklar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ramazan Gökçe, 2010. Gıda mühendisliğinde etik (Ders notu) 68 sayfa (Basılmamış) Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları