Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
LİSANS
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
253 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
CENG 141
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ LABORATUVARI
0 + 2
1. Yarıyıl
2,5
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Lisans
Ders Türü
Zorunlu
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilgisayar mühendisliği disiplini ve ilgi alanlarını gözden geçirmek, öğrencileri bilgisayar mühendisliğinin temel meslek derslerine uygulamalarla hazırlamaktır.
Ders İçeriği
Bilgisayar bilimlerine giriş, bilgisayar sistemlerinin temelleri, veri yapıları ve veri işleme, Boolean cebri, bilgisayar aritmetiği, makine dili, bilgisayar mimarisi, mantık devreleri, işletim sistemleri, ofis uygulamaları, yüksek ve düşük seviyeli programlama dilleri ve uygulamaları, birleştirici diller, derleyici ve yorumlayıcılar, işletim sistemleri, kullanıcı ara yüzü ve GUI’ler. Dosya organizasyonu ve erişimi, dosya isleme, veritabanı mimarisi, bilgi sistemleri, veri haberleşmesi ve bilgisayar ağları, yazılım mühendisliği uygulamaları.
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
CENG 140 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Bilgisayar sistemlerini uygulama ile açıklar
2
Algoritma geliştirmeyi gösterir.
3
Programlama tekniklerini gösterir.
4
Dosya sistemleri ve yönetimini gösterir.
5
Ağ ve İnternet uygulamalarını açıklar
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
PY 12
ÖK 001
5
1
4
2
5
3
2
ÖK 002
5
3
5
2
5
ÖK 003
5
3
5
5
5
ÖK 004
4
5
ÖK 005
5
4
5
5
Ara Toplam
24
16
14
2
10
10
5
2
10
Katkı
5
3
3
0
2
2
1
0
2
0
0
0
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
16
1
16
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
15
15
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)
2
3
6
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
65
2,5
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2023-2024 Güz
2022-2023 Güz
2021-2022 Güz
2020-2021 Güz
2019-2020 Güz
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2020-2021 Güz
1
ELİF HAYTAOĞLU
Yazdır
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu
Dersin Ad
Saat (T+P)
Şube No
Öğretim Dili
Şube Dönemi
CENG 141
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ LABORATUVARI
0 + 2
1
Türkçe
2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı
E-Posta
İç Hat
Ders Yeri
Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ELİF HAYTAOĞLU
eacar@pau.edu.tr
MUH A0435
Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç
Bu dersin amacı bilgisayar mühendisliği disiplini ve ilgi alanlarını gözden geçirmek, öğrencileri bilgisayar mühendisliğinin temel meslek derslerine uygulamalarla hazırlamaktır.
İçerik
Bilgisayar bilimlerine giriş, bilgisayar sistemlerinin temelleri, veri yapıları ve veri işleme, Boolean cebri, bilgisayar aritmetiği, makine dili, bilgisayar mimarisi, mantık devreleri, işletim sistemleri, ofis uygulamaları, yüksek ve düşük seviyeli programlama dilleri ve uygulamaları, birleştirici diller, derleyici ve yorumlayıcılar, işletim sistemleri, kullanıcı ara yüzü ve GUI’ler. Dosya organizasyonu ve erişimi, dosya isleme, veritabanı mimarisi, bilgi sistemleri, veri haberleşmesi ve bilgisayar ağları, yazılım mühendisliği uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
Hafta
Konular
1
Bilgisayar mühendisliği ve bilgisayar bilimlerinin konuları, hesaplamanın tarihi gelişimi
2
Veri depolama
3
Veri üzerinde yapılan işlemler
4
İşletim Sistemleri
5
Bilgisayar Ağları ve Internet
6
Algoritmalar
7
Programlama Dilleri
8
Yazılım Mühendisliği
9
Veri Soyutlama
10
Veritabanı Sistemleri
11
Bilgisayar Grafikleri
12
Yapay Zeka Teknikleri
13
Yapay Zeka Teknikleri
14
Hesaplama Teorisi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Kaynaklar
Kaynak Dili
J.G. Brookshear, Computer Science An Overview, 11th edition, Addison-Wesley, 2012
English
J.G. Brookshear, Computer Science An Overview, 11th edition, Addison-Wesley, 2012
English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
60
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
40
Ara Sınav
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları