Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IENG 441PAZARLAMA YÖNETİMİ2 + 07. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pazarlama ve satış kavramlarının öğretilmesi, öğrencilere pazarlama ile ilgili fonkisyonları ve aktiviteleri anlatmak.
Ders İçeriği Pazarlama ile ilgili kavramlar, Pazar tanımları, Pazar çeşitleri, pazarlamanın işletme işlevleri içindeki yeri,pazarlama ilkeleri ve pazarlama yönetimi süreci,pazarlama içeriği, örgüt ve kontrol arasındaki ilşkiler,stratejik planlama, işlevsel stratejilerin planlanması, pazarlama bilgi sistemi, kontrol edilemeyen dış çevre etmenleri,tüketici pazarlarının yapısal ve davranışsal ilkeleri, örgütsel pazarların yapısal ve davranışsal ilkeleri, pazar örgütlenmesi ilkeleri, hedef pazar yaklaşımı, pazar bölümlendirme, ürün ve hizmet stratejileri, fiyat stratejileri, dağıtım kaynakları ve fiziksel dağıtım, tutundurma stratejileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ulusal ve global pazarlardaki değişimi araştırır ve yorumlar
2Ürünler için pazarlama bileşenleri belirleme ve uygulama süreçlerine katkı sağlar
3Müşteri ilişkileri ile üretim süreçleri arasında tüm arayüzlerdeki problemlere çözüm önerileri geliştirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00133333333333
Ara Toplam33333333333
Katkı11111111111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12727
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar2MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2020-2021 Güz2MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2019-2020 Bahar2MELTEM ÖZTÜRK URKAY
Detay 2019-2020 Güz2MELTEM ÖZTÜRK URKAY
Detay 2015-2016 Bahar2UMUT UYAR
Detay 2015-2016 Bahar2SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2014-2015 Güz2SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar3ÖZGE ÜNVER DİRLİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IENG 441 PAZARLAMA YÖNETİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MELDA GÖLEMEZLİ mgolemezli@pau.edu.tr MUH A0228 MUH B0131 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Pazarlama ve satış kavramlarının öğretilmesi, öğrencilere pazarlama ile ilgili fonkisyonları ve aktiviteleri anlatmak.
İçerik Pazarlama ile ilgili kavramlar, Pazar tanımları, Pazar çeşitleri, pazarlamanın işletme işlevleri içindeki yeri,pazarlama ilkeleri ve pazarlama yönetimi süreci,pazarlama içeriği, örgüt ve kontrol arasındaki ilşkiler,stratejik planlama, işlevsel stratejilerin planlanması, pazarlama bilgi sistemi, kontrol edilemeyen dış çevre etmenleri,tüketici pazarlarının yapısal ve davranışsal ilkeleri, örgütsel pazarların yapısal ve davranışsal ilkeleri, pazar örgütlenmesi ilkeleri, hedef pazar yaklaşımı, pazar bölümlendirme, ürün ve hizmet stratejileri, fiyat stratejileri, dağıtım kaynakları ve fiziksel dağıtım, tutundurma stratejileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynakların tanıtılması Dersin Tanıtılması, Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı
2 Pazarlama kavramları, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
3 Pazarlama stratejisi ve pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi.
4 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri.
5 Tüketici ve endüstriyel alıcı/kullanıcı davranışları.
6 Pazar bölümleme ve konumlandırma.
7 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması.
8 Pazarlamada ürün kararları.
9 Pazarlamada fiyat kararları.
10 Pazarlamada dağıtım kararları.
11 Tutundurma ve pazarlama iletişimi.
12 Pazarlama planlaması, uygulama ve kontrol.
13 Uluslararası pazarlama. Sürdürülebilir pazarlama
14 Dijital Pazarlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
PROF DR İSMET MUCUK PAZARLAMA İLKELERİ KİTABITürkçe
Anadolu Üniversitesi Pazarlama Yönetimi e-kitap linki: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PZL103U-Y/ebook/PZL103U-Y-12V1S1-8-0-0-SV1-ebook.pdfTürkçe
Atatürk Üniversitesi Pazarlama Yönetimi e-kitap linki: https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=pazarlamayonetimiTürkçe
İstanbul Üniversitesi Pazarlama Yönetimi e-kitap linki: http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/pazarlamayonetimi.pdf Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları