Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5006EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin ve araçlarının kapsamını ve kullanımını öğrenmek olup başlıca konular: Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık) özellikleri; sınıfta kullanılacak ölçme araçlarının geliştirilmesi; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verilmesi; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul PFP 5009 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ve PFP 5008 REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz6TOLGA COŞGUNER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5006 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 6 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA COŞGUNER tolgacosguner@pau.edu.tr İİBF C0206 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin ve araçlarının kapsamını ve kullanımını öğrenmek olup başlıca konular: Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık) özellikleri; sınıfta kullanılacak ölçme araçlarının geliştirilmesi; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verilmesi; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 EĞİTİM BİLİMLERİNDE SİSTEM YAKLAŞIMI
2 ÖLÇME SÜRECİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ
3 ÖLÇME SÜRECİNDE TEMEL KAVRAMLAR
4 ÖLÇEK KAVRAMI VE ÖLÇEK TÜRLERİ
5 DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ
6 DEĞERLENDİRME TÜRLERİ
7 DEĞERLENDİRME TÜRLERİ
8 GÜVENİRLİK KAVRAMI
9 GÜVENİRLİK KAVRAMI
10 GEÇERLİK KAVRAMI
11 GEÇERLİK KAVRAMI
12 TEMEL İSTATİSTİKİ HESAPLAMALAR
13 TEMEL İSTATİSTİKİ HESAPLAMALAR
14 TEMEL İSTATİSTİKİ HESAPLAMALAR
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, EDİTÖR: Nuri DOĞAN, Pegem Akademik Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları