DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
YBS 254BİLGİ TOPLUMU3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Nitel araştırma tekniklerinin temel prensiplerini tanıyabilme; nitel araştırma tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme; nitel araştırmada veri analizini kavrayabilme; nitel araştırmada bilimsel etik kurallarını tanıyabilme; program geliştirme alanıyla ilgili bir konuda ilkelere uygun bir araştırma önerisi hazırlayabilme; araştırma ve araştırma önerilerinde bilimsel etiğe uygun davranabilme; yüksek lisans tezini bilimsel ölçütlere uygun olarak yürütmeye isteklilik.
Ders İçeriği Nitel araştırmada temel kavramlar. Eğitim araştırmalarında kullanılan farklı nitel araştırma yöntemlerinin (durum incelemesi, görüşme, gözlem, etnoğrafi, odak grup vs.) incelenmesi. Veri toplama teknikleri, nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, veri analiz yöntemlerinin incelenmesi ve uygulama yapılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilgi toplumunun dinamikleri ve sorunları hakkında bilgi edinir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01232212343231
Ara Toplam232212343231
Katkı232212343231

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar1GÜNEY ÇEĞİN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  YBS 254 Dersin Adı:  BİLGİ TOPLUMU
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOÇENT GÜNEY ÇEĞİN E-Mail:  gcegin@pau.edu.tr, İç Hat:  296 3686, 296 3686,
Ders Yeri İİBF C0206, İİBF C0305,
Amaç : Nitel araştırma tekniklerinin temel prensiplerini tanıyabilme; nitel araştırma tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme; nitel araştırmada veri analizini kavrayabilme; nitel araştırmada bilimsel etik kurallarını tanıyabilme; program geliştirme alanıyla ilgili bir konuda ilkelere uygun bir araştırma önerisi hazırlayabilme; araştırma ve araştırma önerilerinde bilimsel etiğe uygun davranabilme; yüksek lisans tezini bilimsel ölçütlere uygun olarak yürütmeye isteklilik.
İçerik : Nitel araştırmada temel kavramlar. Eğitim araştırmalarında kullanılan farklı nitel araştırma yöntemlerinin (durum incelemesi, görüşme, gözlem, etnoğrafi, odak grup vs.) incelenmesi. Veri toplama teknikleri, nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, veri analiz yöntemlerinin incelenmesi ve uygulama yapılması.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kültür Nedir?
2 Kültürün Öğeleri
3 Teoriler
4 Kurucular
5 Okuma- Eagleton
6 Okuma- Jameson
7 Okuma- Althusser
8 Okuma- Foucault
9 Okuma- Bourdieu
10 Okuma- Nietzsche
11 Okuma- Badiou
12 Okuma- Stuart Hall
13 Okuma- Heidegger
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kültür- EagletonTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları