DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
YBS 405LİSANS TEZİ -I1 + 17. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin teorik bilgilerini, gerçek hayattan bir Bilgi Teknolojileri problemine komple bir çözüm tasarlayarak, pratiğe dönüştürmelerini sağlamak. Temel analiz ve tasarım konuları, yöntemleri ve gözden geçirmeler. Öğrencilerin takım halinde çalışma, iletişim becerileri ve yaratıcılıklarını geliştirmeye yardımcı olmak. Ayrıca, Bilgi Teknolojileri piyasasındaki güncel teknolojiler ve eğilimler konusunda bilgilendirmek, Bilgi Teknolojileri dünyasındaki etik ve yasal konulara öğrencilerin dikkatini çekmek.
Ders İçeriği Bilgi sistemlerinin analiz, gereksinimler tanımlaması ve tasarım aşaması. Proje tasarımı ve sunumuyla ilgili konular. Projeler gerçek hayat Bilgi Teknolojileri problemlerinden esinlenecektir. Öğrencilerin profesyonel kalitede tasarım çözümleri yapmaları ve çalışmalarını sözlü olarak sunmaları beklenmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tez konusunu hakkında araştırma yapılması
2Uygulama alanının belirlenmesi
3Çalışma sonuçlarının sunulması

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01443542325525
ÖK 02452125432421
ÖK 03452132541235
Ara Toplam12147799129811711
Katkı452233433424

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)1130130
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU
Detay 2019-2020 Güz2İBRAHİM AKSEL
Detay 2019-2020 Güz3SERKAN DOLMA
Detay 2019-2020 Güz4ÇETİN KALBURAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  YBS 405 Dersin Adı:  LİSANS TEZİ -I
Saat (T+P) : 1 + 1   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU E-Mail:  hasiloglu@pau.edu.tr, İç Hat:  296 2705, 296 2705,
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Öğrencilerin teorik bilgilerini, gerçek hayattan bir Bilgi Teknolojileri problemine komple bir çözüm tasarlayarak, pratiğe dönüştürmelerini sağlamak. Temel analiz ve tasarım konuları, yöntemleri ve gözden geçirmeler. Öğrencilerin takım halinde çalışma, iletişim becerileri ve yaratıcılıklarını geliştirmeye yardımcı olmak. Ayrıca, Bilgi Teknolojileri piyasasındaki güncel teknolojiler ve eğilimler konusunda bilgilendirmek, Bilgi Teknolojileri dünyasındaki etik ve yasal konulara öğrencilerin dikkatini çekmek.
İçerik : Bilgi sistemlerinin analiz, gereksinimler tanımlaması ve tasarım aşaması. Proje tasarımı ve sunumuyla ilgili konular. Projeler gerçek hayat Bilgi Teknolojileri problemlerinden esinlenecektir. Öğrencilerin profesyonel kalitede tasarım çözümleri yapmaları ve çalışmalarını sözlü olarak sunmaları beklenmektedir.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
2 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
3 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
4 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
5 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
6 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
7 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
8 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
9 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
10 Tez ile ilgili teorik çalışmaların değerlendirilmesi
11 Tez ile ilgili ampirik çalışmaların değerlendirilmesi
12 Tez ile ilgili ampirik çalışmaların değerlendirilmesi
13 Tez ile ilgili ampirik çalışmaların değerlendirilmesi
14 Tez ile ilgili ampirik çalışmaların değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları