DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 318PAZARLAMA3 + 02. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlama Dersinin amacı, modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin zevkli ve pratik yoldan öğrenmesini sağlamak
Ders İçeriği Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi; Pazarlama Karması Unsurları, Tutundurma Araçları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Klasik pazarlama anlayışını ve çağdaş pazarlama anlayışını öğrenir
2Pazarlama planlamasını, pazarlama amaç ve stratejileri öğrenir
3Stratejik pazarlama planlamasını öğrenir
4Pazarlama bilgi sistemini öğrenir
5Hedef pazar seçimi ve hedef pazar stratejilerini öğrenir
6Tüketici pazarını ve endüstriyel pazarı öğrenir
1Klasik pazarlama anlayışını ve çağdaş pazarlama anlayışını öğrenir
2Pazarlama planlamasını, pazarlama amaç ve stratejileri öğrenir
3Stratejik pazarlama planlamasını öğrenir
4Pazarlama bilgi sistemini öğrenir
5Hedef pazar seçimi ve hedef pazar stratejilerini öğrenir
6Tüketici pazarını ve endüstriyel pazarı öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01      212321
ÖK 02  1 12221131
ÖK 031 1123212311
ÖK 04212311212411
ÖK 05111  23 4111
ÖK 06121 12 12221
Ara Toplam54645101161314106
Katkı001001111111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler3515
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  ISLE 318 Dersin Adı:  PAZARLAMA
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Yaz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT DUYGU KOÇOĞLU E-Mail:  dkocoglu@pau.edu.tr, İç Hat:  296 2686,
Ders Yeri İİBF AB113,
Amaç : Pazarlama Dersinin amacı, modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin zevkli ve pratik yoldan öğrenmesini sağlamak
İçerik : Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi; Pazarlama Karması Unsurları, Tutundurma Araçları.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın kapsamı, gelişimi ve pazarlama konusunda son gelişmeler
2 Pazarlama Çevresi,
3 Stratejik pazarlama planlaması
4 Pazarlama araştırması ve pazarlama Pazarlama bilgi sistemi
5 Tüketici pazarları ve tüketici davranışı
6 Endüstriyel pazarlar
7 Uluslararası pazarlar
8 Ara Sinav
9 Pazar bölümlendirme
10 Hedef pazar seçimi
11 Örnek olay çözümlemesi
12 Pazar konumlandırma
13 Pazarlama Karması
14 Tutundurma Araçları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri (İsmet Mucuk)Türkçe
Pazarlama İlkeleri (İsmet Mucuk)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları