DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
YBS 153OYUN TABANLI BLOK PROGRAMLAMA 3 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Grafiksel programlama ortamında, görsel kodlama araçları kullanarak özgür yazılım yeteneği kazandırmak ve bunları kullanarak bilgisayar oyun tasarımı yapmaktır.
Ders İçeriği Bilgisayarla üretim yapmayı ve kendilerini ifade etmeyi, problemleri çözmeyi ve projeler tasarlamayı öğrenme, algoritma oluşturma ve oluşturulan algoritmayı kodlama, analitik düşünme ve değerlendirme, programlı ve değişkenleri dikkate alarak işlemler yapma, oyun tasarımı ve programlaması, scratch, Code.org, App İnventor ve Tynker ortamlarında uygulamalar oluşturumak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilgisayar oyunları tasarlamak
2Scratch, tyker programlarını kullanma becerileri kazanmak
3Yaratıcı bilgisayar oyunlar tasarlamak
4Analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerileri kazanmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01      222321
ÖK 02      121211
ÖK 03      212222
ÖK 04      112322
Ara Toplam      6671076
Katkı000000222322

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1METE OKAN ERDOĞAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  YBS 153 Dersin Adı:  OYUN TABANLI BLOK PROGRAMLAMA
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ METE OKAN ERDOĞAN E-Mail:  meteokan@pau.edu.tr, İç Hat:  2123788 1176,
Ders Yeri İİBF C0012,
Amaç : Grafiksel programlama ortamında, görsel kodlama araçları kullanarak özgür yazılım yeteneği kazandırmak ve bunları kullanarak bilgisayar oyun tasarımı yapmaktır.
İçerik : Bilgisayarla üretim yapmayı ve kendilerini ifade etmeyi, problemleri çözmeyi ve projeler tasarlamayı öğrenme, algoritma oluşturma ve oluşturulan algoritmayı kodlama, analitik düşünme ve değerlendirme, programlı ve değişkenleri dikkate alarak işlemler yapma, oyun tasarımı ve programlaması, scratch, Code.org, App İnventor ve Tynker ortamlarında uygulamalar oluşturumak.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları