Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 409PERAKENDECİLİK3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Perakendecilik bugün bir dönüm noktasındadır. Bir yandan perakendeci satışları tarihteki en yüksek noktasına ulaşmıştır. Yeni teknolojiler perakendecinin etkinliğini iyileştirmektedir. Etrafta yeni bir perakendeci açmak için veya franchise almak için fırsatlar bulunuyor. Küresel perakendecilik fırsatları bile var. Öte yandan perakendecilerin karşılaştığı önemli sorunlar var. Perakende de karar vericilerin zorluklarla mücadele edebilmesi için perakendeciliğin temel ilkelerinin sistemli şekilde oluşturulmuş perakende stratejisine uygulanması gerekmektedir. Bu ders perakende yönetimini incelemeyi amaçlamaktadır.
Ders İçeriği 1. Perakendeciliğe giriş 2. Perakendecilikte stratejik planlama 3. Perakendeci kurumların sınıflandırılması: sahiplik 4. Perakendeci kurumların sınıflandırılması: mağaza strateji karması 5. Tüketicilerin tanımlanması ve anlaşılması 6. Perakendecilikte bilgi toplama ve işleme 7. Ticari alan analizi 8. Konum seçimi 9. Ticari alan planlarının geliştirilmesi 10. Ticari alan planlarının uygulanması 11. Finansal yönetim 12. Perakendecikte fiyatlandırma
Ders Ön Koşul BUSI 329 PAZARLAMA - I
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Perakendeciliğe ilişkin temel kavramları öğrenir.
2Perakendeci stratejilerini öğrenir.
3Perakendecilikte bilgi toplama yollarını öğrenir.
4Perakendeci yönetimini öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001333333
ÖK 002333333
ÖK 003333333
ÖK 004333333
Ara Toplam121212121212
Katkı333333

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Güz2AHMET BARDAKCI
Detay 2011-2012 Yaz1AHMET BARDAKCI
Detay 2011-2012 Güz1AHMET BARDAKCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 409 PERAKENDECİLİK 3 + 0 2 İngilizce 2012-2013 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AHMET BARDAKCI abardakci@pau.edu.tr İİBF AB112 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Perakendecilik bugün bir dönüm noktasındadır. Bir yandan perakendeci satışları tarihteki en yüksek noktasına ulaşmıştır. Yeni teknolojiler perakendecinin etkinliğini iyileştirmektedir. Etrafta yeni bir perakendeci açmak için veya franchise almak için fırsatlar bulunuyor. Küresel perakendecilik fırsatları bile var. Öte yandan perakendecilerin karşılaştığı önemli sorunlar var. Perakende de karar vericilerin zorluklarla mücadele edebilmesi için perakendeciliğin temel ilkelerinin sistemli şekilde oluşturulmuş perakende stratejisine uygulanması gerekmektedir. Bu ders perakende yönetimini incelemeyi amaçlamaktadır.
İçerik 1. Perakendeciliğe giriş 2. Perakendecilikte stratejik planlama 3. Perakendeci kurumların sınıflandırılması: sahiplik 4. Perakendeci kurumların sınıflandırılması: mağaza strateji karması 5. Tüketicilerin tanımlanması ve anlaşılması 6. Perakendecilikte bilgi toplama ve işleme 7. Ticari alan analizi 8. Konum seçimi 9. Ticari alan planlarının geliştirilmesi 10. Ticari alan planlarının uygulanması 11. Finansal yönetim 12. Perakendecikte fiyatlandırma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Perakendeciliğe giriş
2 Perakendecilikte stratejik planlama
3 Perakendeci kurumların sınıflandırılması: sahiplik
4 Perakendeci kurumların sınıflandırılması: mağaza strateji karması
5 Tüketicilerin tanımlanması ve anlaşılması
6 Perakendecilikte bilgi toplama ve işleme
7 Vize
8 Ticari alan analizi
9 Konum seçimi
10 Ticari alan planlarının geliştirilmesi
11 Ticari alan planlarının uygulanması
12 Finansal yönetim
13 Perakendecikte fiyatlandırma
14 Perakendecilik imajı oluşumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Retail Management, Berry Berman & Joel R. EvansEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları