DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BUSI 329PAZARLAMA - I3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlama müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tanımlayıp, en iyi hangi pazarlara sunulacağına karar veren ve uygun ürünü, hizmeti ve programı tasarlayan işletme faaliyetidir. Pazarlamanın amacı müşteri ile değerli ilişkiler oluşturup karlı şekilde müşteri tatmini sağlamaktır. Pazarlama sadece reklam ve satış değildir. Pazarlama biraz satış ama çokça ne yapacağını bilmektir. Organizasyonlar müşteri ihtiyaçlarını belirleyip üstün değer, kalite ve hizmet sunarak bunları tatmin edebildikleri sürece pazarda lider olurlar. Müşteri tatmininin yerini reklam veya satış dolduramaz. Pazarlama ilkeleri öğrencilerin çoğu şirkette kullanılan ve uygulanan modern pazarlama kavram ve pratiklerini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur.
Ders İçeriği Değişen dünyada pazarlama Pazarlama planlaması Pazarlama bilgisi Tüketici satın alma davranışı Örgütsel satın alma davranışı Pazar bölümlendirme ve hedefleme Ürün konumlandırma Müşteri tatmini sağlamak Rekabet analizi ve pazarlama stratejileri Yeni ürün geliştirme ve ürün hayat eğrisi stratejileri Ürün tasarımı: ürünler, markalar, ambalajlar ve hizmetler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlama terminolojisini öğrenir
2Pazarlama sisteminin amacını öğrenir
3Modern pazarlama uygulamalarını tanır
4Rakip ve rekabet analizini öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 01123452
ÖK 02234253
ÖK 03435443
ÖK 04333333
Ara Toplam101115131711
Katkı334343

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2AHMET BARDAKCI

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  BUSI 329 Dersin Adı:  PAZARLAMA - I
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 2   Öğretim Dili: İngilizce Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR AHMET BARDAKCI E-Mail:  abardakci@pau.edu.tr, İç Hat:  296 2701, 296 2701, 296 2701, 296 3865, 296 2701,
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Pazarlama müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tanımlayıp, en iyi hangi pazarlara sunulacağına karar veren ve uygun ürünü, hizmeti ve programı tasarlayan işletme faaliyetidir. Pazarlamanın amacı müşteri ile değerli ilişkiler oluşturup karlı şekilde müşteri tatmini sağlamaktır. Pazarlama sadece reklam ve satış değildir. Pazarlama biraz satış ama çokça ne yapacağını bilmektir. Organizasyonlar müşteri ihtiyaçlarını belirleyip üstün değer, kalite ve hizmet sunarak bunları tatmin edebildikleri sürece pazarda lider olurlar. Müşteri tatmininin yerini reklam veya satış dolduramaz. Pazarlama ilkeleri öğrencilerin çoğu şirkette kullanılan ve uygulanan modern pazarlama kavram ve pratiklerini öğrenmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur.
İçerik : Değişen dünyada pazarlama Pazarlama planlaması Pazarlama bilgisi Tüketici satın alma davranışı Örgütsel satın alma davranışı Pazar bölümlendirme ve hedefleme Ürün konumlandırma Müşteri tatmini sağlamak Rekabet analizi ve pazarlama stratejileri Yeni ürün geliştirme ve ürün hayat eğrisi stratejileri Ürün tasarımı: ürünler, markalar, ambalajlar ve hizmetler
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama: müşteri değeri oluşturulması
2 Pazarlama: müşteri değeri oluşturulması
3 firma ve pazarlama stratejisi
4 pazarlama çevresinin analizi
5 pazarlama çevresinin analizi
6 pazarlama bilgi sistemi analizi
7 arasınav
8 tüketici pazarları ve tüketici satınalma davranışı
9 tüketici pazarları ve tüketici satınalma davranışı
10 işlwetme pazarları
11 müşteri odaklı pazarlama statejisi
12 ürünler hizmetler ve markalar
13 ürünler hizmetler ve markalar
14 yeni ürün geliştirme ve ürün hayat eğrisi stratejileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Principles of marketing, Philip Kotler and gary ArmstrongEnglish
Principles of marketing, Philip Kotler and Gary Armstrong Prentice HallEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları