Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TKD 201TÜRK DİLİ - I2 + 03. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dilin, kişi ve millet hayatındaki yerini ve önemini bilme, açıklama ve dili bu şuurla kullanma; kelimelerin oluşumlarını, çeşitlerini, nerelerde ve nasıl kullanılmaları gerektiğini bilme, açıklama ve bu bilgiyi uygulama Yazma çalışmalarında, imlâ kuralları ve noktalama işaretlerini yerinde ve kuşkuya düşmeden kullanabilme. Yazılı anlatımın temel ilkelerini bilme ve etkin biçimde kullanma.
Ders İçeriği Dil ve kültür, yeryüzündeki diller, tarih boyunca Türklerin kullandıkları alfabeler, Türk dilinin tarihî dönemleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, ses bilgisi, biçim bilgisi, kelime türleri: isimler, fiiller, zarflar, edatlar, bağlaçlar, ünlemler, imlâ kuralları ve noktalama işaretleri, genel kompozisyon bilgileri. Yazılı anlatımın temel kuralları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dilin kişi ve millet hayatındaki önemini bilir, bunu açıklar ve dili bu bilinçle kullanır.
2Kelimelerin ses ve şekil yapılarını, oluşumlarını, çeşitlerini, nerelerde ve nasıl kullanılmaları gerektiğini bilir, açıklar ve bu bilgiyi uygular ve yabancı dil öğreniminde de bu bilgilerden yararlanır.
3Yazılı anlatımda dili doğru kullanmanın önemini bilir, kuralları uygular.
4İmlâ kurallarını ve noktalama işaretlerini bilir ve yerinde kullanır.
5Dil, kültür ve millet kavramları arasındaki bağlantıyı görerek kişisel ve toplumsal gelişme bakımından dili doğru ve etkili kullanma bilincine ulaşır.
6Dildeki gelişmeleri takip etmenin önemini bilir ve uygular.
7ürkçenin tarihini ve yayılma alanlarını bilir, bu bilgiyi sosyal ve mesleki girişimlerde bulunmak üzere kullanır.
8Dilin yazılı ve sözlü kullanılması ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir.
9Bilimsel araştırmalarda, kongrelerde konuşma ve yazı dilini gereğince doğru ve etkili kullanır.
10Resmi yazışmalarda, konunun gerektirdiği resmî yazışma türlerini ve üslûbunu bilir ve kullanır.
11Çeşitli bilim, teknik ve sanat alanlarında yetişen öğrenciler, meslek dilini yetkin biçimde kullanırken Türkçenin mesleki terimler bakımından doğru ve uygun örneklerle geliştirilmesine de katkıda bulunur.
12Okuma-anlama; dinleme-anlama; yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirir ve uygular.
13Plânlı yazma ve plânlı konuşma becerilerini kazanır ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13113
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13113
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz4İSMAİL KURT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TKD 201 TÜRK DİLİ - I 2 + 0 4 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. İSMAİL KURT ikurt@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Dilin, kişi ve millet hayatındaki yerini ve önemini bilme, açıklama ve dili bu şuurla kullanma; kelimelerin oluşumlarını, çeşitlerini, nerelerde ve nasıl kullanılmaları gerektiğini bilme, açıklama ve bu bilgiyi uygulama Yazma çalışmalarında, imlâ kuralları ve noktalama işaretlerini yerinde ve kuşkuya düşmeden kullanabilme. Yazılı anlatımın temel ilkelerini bilme ve etkin biçimde kullanma.
İçerik Dil ve kültür, yeryüzündeki diller, tarih boyunca Türklerin kullandıkları alfabeler, Türk dilinin tarihî dönemleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, ses bilgisi, biçim bilgisi, kelime türleri: isimler, fiiller, zarflar, edatlar, bağlaçlar, ünlemler, imlâ kuralları ve noktalama işaretleri, genel kompozisyon bilgileri. Yazılı anlatımın temel kuralları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dil Nedir? Dil ve Kültür İlişkisi
2 Dil ve İletişim
3 Dillerin sınıflandırılması
4 Türk dilinin tarihi dönemleri
5 Türk dilinin tarihi dönemleri
6 Türk dilinin tarihi dönemleri
7 Türk dilinin tarihi dönemleri
8 Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
9 Ses bilgisi ve ses özellikleri
10 Ses bilgisi ve ses özellikleri
11 Ses olayları
12 Anlam İlişkilerine Göre Kelimeler
13 Anlam İlişkilerine Göre Cümleler
14 Deyimler ve Atasözleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kaplan, Mehmet, Kültür ve Dil, Dergâh Yay. İst. 2002Türkçe
TDK Yazım Kılavuzu, TDK (2005)Türkçe
TDK Türkçe Sözlük, TDK (2005)Türkçe
Korkmaz, Zeynep ve Diğerleri, Türk Dili ve Kompozisyon, Genişletilmiş 2. Baskı, Türkçe
Eker Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker yayınları, Ankara, 2003Türkçe
Çotuksöken Yusuf, Uygulamalı Türk Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011 Türkçe
1. Uygur, Ceyhun Vedat; Öztürk, Yaşar; Kutludağ, Şerif; Çalışkan, Şenel ve Türkçe
Kaplan, Mehmet, Kültür ve Dil, Dergâh Yay. İst. 2002Türkçe
TDK Yazım Kılavuzu, TDK (2005)Türkçe
TDK Türkçe Sözlük, TDK (2005)Türkçe
Korkmaz, Zeynep ve Diğerleri, Türk Dili ve Kompozisyon, Genişletilmiş 2. Baskı, Türkçe
Eker Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker yayınları, Ankara, 2003Türkçe
Çotuksöken Yusuf, Uygulamalı Türk Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011 Türkçe
1. Uygur, Ceyhun Vedat; Öztürk, Yaşar; Kutludağ, Şerif; Çalışkan, Şenel ve Türkçe
Kaplan, Mehmet, Kültür ve Dil, Dergâh Yay. İst. 2002Türkçe
TDK Yazım Kılavuzu, TDK (2005)Türkçe
TDK Türkçe Sözlük, TDK (2005)Türkçe
Korkmaz, Zeynep ve Diğerleri, Türk Dili ve Kompozisyon, Genişletilmiş 2. Baskı, Türkçe
Eker Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker yayınları, Ankara, 2003Türkçe
Çotuksöken Yusuf, Uygulamalı Türk Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011 Türkçe
Kaplan, Mehmet, Kültür ve Dil, Dergâh Yay. İst. 2002Türkçe
TDK Yazım Kılavuzu, TDK (2005)Türkçe
TDK Türkçe Sözlük, TDK (2005)Türkçe
Banarlı, Nihat Sami; Türkçenin Sırları, Kubbealtı Neşriyat, İst. 2008Türkçe
Ergin, Muharrem; Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 1995 Türkçe
Korkmaz, Zeynep ve Diğerleri, Türk Dili ve Kompozisyon, Genişletilmiş 2. Baskı, Ekin Basım Yay. Bursa,2007 Türkçe
Aktaş, Şerif; Gündüz, Osman; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ank. 2005Türkçe
Kaplan, Mehmet, Kültür ve Dil, Dergâh Yay. İst. 2002Türkçe
TDK Yazım Kılavuzu, TDK (2005)Türkçe
TDK Türkçe Sözlük, TDK (2005)Türkçe
Banarlı, Nihat Sami; Türkçenin Sırları, Kubbealtı Neşriyat, İst. 2008Türkçe
Ergin, Muharrem; Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 1995 Türkçe
Korkmaz, Zeynep ve Diğerleri, Türk Dili ve Kompozisyon, Genişletilmiş 2. Baskı, Ekin Basım Yay. Bursa,2007 Türkçe
Aktaş, Şerif; Gündüz, Osman; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ank. 2005Türkçe
Kaplan, Mehmet, Kültür ve Dil, Dergâh Yay. İst. 2002Türkçe
TDK Yazım Kılavuzu, TDK (2005)Türkçe
TDK Türkçe Sözlük, TDK (2005)Türkçe
Banarlı, Nihat Sami; Türkçenin Sırları, Kubbealtı Neşriyat, İst. 2008Türkçe
Ergin, Muharrem; Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 1995 Türkçe
Korkmaz, Zeynep ve Diğerleri, Türk Dili ve Kompozisyon, Genişletilmiş 2. Baskı, Ekin Basım Yay. Bursa,2007 Türkçe
Aktaş, Şerif; Gündüz, Osman; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ank. 2005Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı80Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları