Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CEKO 313VERİMLİLİK3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin sonunda öğrencilerin verimlilik kavramını anlayabilecek, analiz edebilecek, değerlendirebilecek hale gelmeleri beklenmektedir.
Ders İçeriği Ders lisans öğrencilerinin verimlilik ile ilgili analiz kapasitelerini arttırmaya yöneliktir. Verimlilik ekonomik, siyasi ve sosyal açıdan son derece önemlidir. Derste Öğrencilerin; verimlilik kavramını anlamaları, Ders konuları üzerine tartışabilmeleri Analitik çalışmalar yapabilmeleri hedeflenmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Verimlilik kavramının anlaşılması
2İşletmelerde ve beşeri sermayede verimlilik kavramının anlaşılması
3Ülke ekonomisi ve küresel ekonomik sistemde verimlilik kavramının anlaşılması

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00135555554444 
ÖK 002444444444445
ÖK 003555555555555
Ara Toplam121414141414141313131310
Katkı455555544443

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Arasınav11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Güz2VELİTTİN KALINKARA
Detay 2013-2014 Güz2VELİTTİN KALINKARA
Detay 2012-2013 Güz2AHMET CAN BAKKALCI
Detay 2011-2012 Yaz1AHMET CAN BAKKALCI
Detay 2011-2012 Güz2AHMET CAN BAKKALCI
Detay 2010-2011 Yaz1AHMET CAN BAKKALCI
Detay 2010-2011 Güz2AHMET CAN BAKKALCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CEKO 313 VERİMLİLİK 3 + 0 2 Türkçe 2014-2015 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. VELİTTİN KALINKARA vkalinkara@pau.edu.tr İİBF C0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin sonunda öğrencilerin verimlilik kavramını anlayabilecek, analiz edebilecek, değerlendirebilecek hale gelmeleri beklenmektedir.
İçerik Ders lisans öğrencilerinin verimlilik ile ilgili analiz kapasitelerini arttırmaya yöneliktir. Verimlilik ekonomik, siyasi ve sosyal açıdan son derece önemlidir. Derste Öğrencilerin; verimlilik kavramını anlamaları, Ders konuları üzerine tartışabilmeleri Analitik çalışmalar yapabilmeleri hedeflenmektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Verimliliğin tanımı, önemi, boyutları Verimlilikle ilgili kavramlar: - Üretkenlik, etkililik, etkinlik, rasyonellik, performans, kapasite kullanımı
2 Yönetim düşüncesi ile birlikte gelişen verimlilik anlayışı
3 Verimliliğe bütünsel yaklaşım, Verimliliği etkileyen işletme içi ve işletme dışı faktörler
4 İşletmelerde verimlilik ölçümü, - Dönemsel ölçüm ve karşılaştırma, - Firmalar arası karşılaştırma,
5 Verimlilik artırıcı yöntem ve teknikler: İşletme içi düzenlemelere ilişkin teknikler: -5 S Temizlik ve Düzen, -Altı Sigma uygulamaları
6 İş akışlarının düzenlenmesi, -İş Analizleri, -Planlama ve Kontrol, -Ergonomik düzenlemeler
7 Örgütsel Sisteme ilişkin düzenlemeler: -Kurumsallaşma, -Örgütün yeniden yapılandırılması, -Norm kadro planlama,
8 Yeniden Yapılanmanın ve Değişimin Yönetimi -Yeniden Yapılanmanın ilkeleri, aşamaları
9 Etkili yönetim uygulamaları ve Liderlik -Stratejilerle yönetmek -Kurumsal kültür oluşturmak -Değişim sağlamak
10 Kişisel Gelişime yönelik yöntemler -Zamanın etkin kullanımı -İş stresiyle başa çıkabilmek
11 İnsan ilişkileri ve etkili iletişim -Yüksek motivasyonlu birey ve ekip
12 Günümüzün bilgi insanının verimliliği ve teknolojinin etkisi - Verimlilik ve Değişim kültürünün geliştirilmesi
13 Toplam Verimlilik Modeli
14 Verimlilik Kuruluşları ve Faaliyetleri: - Yurt içi ve yurt dışı verimlilik kuruluşları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bridger, RS. (1995). Introduction to Ergonomics. McGraw-Hill, Inc., New York.Türkçe
Kroemer, K., Kroemer, H. and Kroemer - Elbert, K. (1994). Ergonomics: How to design for ease and efficiency. Simon and Schuster Comp., New Jersey.Türkçe
Murrell, KFH. (1965). Ergonomics: Man in His Working Environment. John Wiley and Sons., Inc., New York.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları