Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EKON 421İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İktisadi düşüncenin 16. yüzyıldan günümüze evrimini zaman ve mekan boyutunda tartışılması. Klasik iktisatta iktisadi davranışı, piyasa ilişkilerini ve fiyat mekanizmasını belirleyen ekonomi politik sürecin irdelenmesi.
Ders İçeriği İktisadın aydınlanma tarihi açısından pozitivist ve sosyal bilimler içinde var oluş sürecinin; Ortodoks, Heterodoks İktisat ayrımı ile normatif ve pozitif ayrımının ortaya konulacak ve iktisatta bilgi, deney, zaman sorununun tartışılması. Liberalizm fiyat davranış, piyasa toplumu ve piyasa ekonomisi ilişkisi tartışılacaktır. Liberalizm, Merkantilizm, Fizyokrasi ve Devlet ilişkisinin ortaya konularak, Klasik İktisatta Emek Değer Teorisi - Fiyat Teorisi irdilenecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Aydınlanma, pozitif hukuk ve pozitivizme bağlı olarak iktisadın bilim olma sürecini ortaya koyar. İktisadın sosyal ve pozitif bilimlerle benzeşen ve ayrılan yanlarını ortaya koyar.
2Klasik-Neoklasik iktisatta süregelen deney, zaman, bilgi, karmaşıklık ve ölçüm gibi yöntemsel sorunların kaynağını ortaya koyar.
3Liberalizm, Merkantizim, Fizyokrasi sürecinde piyasa toplumu, bireysel davranış eğiliminin gelişimi, piyasa ekonomisi ve devlet ilişkisi ile ekonomi politikalarının ilişkisini koyar.
4Liberal teori tarafından beslenen rekabet, kar ve mülkiyet hakları gibi piyasa ekonomisinin kurumları ile Klasik İktisat teorisi arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
5A. Smith, D. Ricardo’ya göre Emek Değer Teorisi ve Fiyat Teorisinin bağını kurarak, kapitalist sistemi işleten evrensel Üretim, Birikim ve Bölüşüm Teorilerinin inşa sürecini ortaya koymak.
6K.Marx, A.Smith ve D.Ricardo’ya göre Emek Değer Teorisi karşılaştırarak, Marxsist iktisat açısından kapitalist sistemin açmazlarını ortaya koyar.
7Tarihçi Okul yoluyla Klasik İktisat okulu’nun teorik ve metodolojik eksikliğini ortaya koyar.
8Klasik İktisatta göz ardı edilen kurumsal yapıya vurgu yaparak, hem kapitalist sistemin hem de iktisat biliminin evrimci niteliğini ortaya koyar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001444444444444
ÖK 002555555555555
ÖK 003555555555555
ÖK 004444444444444
ÖK 005555555555555
ÖK 006444444444444
ÖK 007555555555555
ÖK 008444444444444
Ara Toplam363636363636363636363636
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları