Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5004ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup bu çerçevede başlıca konular: Alana özgü eğitim programının, eğitim ortamlarının ve öğretim materyallerinin incelenmesi ve değerlendirme süreci; özel öğretim yöntemlerinde: proje yaklaşımı, çoklu zeka kuramı, etkili öğrenme, problem çözmeye dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme vd. yaklaşımlara göre programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul PFP 5002 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ve PFP 5007 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
ve PFP 5001 EĞİTİME GİRİŞ
ve PFP 5003 SINIF YÖNETİMİ
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13452
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz4SERHAT SÜRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 3 + 0 4 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SERHAT SÜRAL ssural@pau.edu.tr EGT A0332-11 İİBF C0107 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup bu çerçevede başlıca konular: Alana özgü eğitim programının, eğitim ortamlarının ve öğretim materyallerinin incelenmesi ve değerlendirme süreci; özel öğretim yöntemlerinde: proje yaklaşımı, çoklu zeka kuramı, etkili öğrenme, problem çözmeye dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme vd. yaklaşımlara göre programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sosyal Bilgiler Nedir? Sosyal Bilimler ile Sosyal Bilgilerin ilişkisi (Sosyal Bilgiler Öğretiminde Üç Ana Gelenek)
2 Program süreci ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programı
3 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yapılandırmacılık felsefesi
4 Öğretimi Planlama (Hedef, Kazanım, İçerik ve İşleyiş)
5 Öğretimi Planlama (5E, 7E ve çoklu zeka kuramına dayalı)
6 Sosyal bilgilerde öğretim strateji, yöntem ve teknikleri
7 Atatürkçülük konularının öğretimi
8 Etkili İnsan Hakları ve Vatandaşlık eğitimi: Karar Verme Becerisi
9 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Düşünme becerileri (Problem Çözme, yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme) ve soru sorma becerileri
10 Sosyal Bilgiler öğretiminde harita ve mekansal biliş becerileri
11 Sosyal bilgiler öğretiminde görsel materyal, teknoloji ve filmlerin kullanımı
12 Sosyal bilgilerde kavram ve değer öğretimi
13 Sosyal bilgiler öğretiminde müze ve tarihi alanların kullanımı
14 Ölçme ve Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kalaycı, N. (2001). Sosyal Bilgilerde Problem Çözme ve Uygulamalar. Ankara: Gazi KitabeviTürkçe
Coşkun Karataş, M. (2011). Kavram Öğretimi. Adana: Karahan KitabeviTürkçe
Demir, S. B. & Akengin, H. (2011) Hikayelerle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: PegemTürkçe
Demircioğlu, İ. H. (2010). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Ankara : AnıTürkçe
Öztürk, C. (Ed.) (2009). Sosyal Bilgiler Öğretimi: Demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: PegemTürkçe
Safran, M. (Ed.) (2009). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: PegemTürkçe
Tay, B & Öcal, A. (Ed.) (2008). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara : PegemTürkçe
Turan, R., Sünbül, A.M. & Akdağ, H. (Ed.) (2009). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımları-1 Türkçe
Turan, R., Sünbül, A.M. & Akdağ, H. (Ed.) (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımları-2Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları