Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 318PAZARLAMA3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pazarlama Dersinin amacı, modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin zevkli ve pratik yoldan öğrenmesini sağlamak
Ders İçeriği Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi; Pazarlama Karması Unsurları, Tutundurma Araçları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Klasik pazarlama anlayışını ve çağdaş pazarlama anlayışını öğrenir
2Pazarlama planlamasını, pazarlama amaç ve stratejileri öğrenir
3Stratejik pazarlama planlamasını öğrenir
4Pazarlama bilgi sistemini öğrenir
5Hedef pazar seçimi ve hedef pazar stratejilerini öğrenir
6Tüketici pazarını ve endüstriyel pazarı öğrenir
1Klasik pazarlama anlayışını ve çağdaş pazarlama anlayışını öğrenir
2Pazarlama planlamasını, pazarlama amaç ve stratejileri öğrenir
3Stratejik pazarlama planlamasını öğrenir
4Pazarlama bilgi sistemini öğrenir
5Hedef pazar seçimi ve hedef pazar stratejilerini öğrenir
6Tüketici pazarını ve endüstriyel pazarı öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
ÖK 006            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler11313
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar3SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2021-2022 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2021-2022 Bahar4DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2020-2021 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2020-2021 Bahar3DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2019-2020 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2018-2019 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar3DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2017-2018 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar4DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2016-2017 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2014-2015 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2014-2015 Yaz1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar2DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2012-2013 Yaz1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU
Detay 2012-2013 Yaz1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU
Detay 2012-2013 Yaz1SELÇUK BURAK HAŞILOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 318 PAZARLAMA 3 + 0 3 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SÜLEYMAN BARUTÇU sbarutcu@pau.edu.tr İİBF A0016 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Pazarlama Dersinin amacı, modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin zevkli ve pratik yoldan öğrenmesini sağlamak
İçerik Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi; Pazarlama Karması Unsurları, Tutundurma Araçları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama Kavramına Giriş
2 Pazarlamanın Temelleri ve Pazarlama Anlayışında Değişim
3 Pazarlama, Sosyal Yaşam, Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi ve Pazarlamaya Yönelik Eleştiriler
4 Pazar ve Pazarlama Çevresi
5 İşletme Yönetiminde Planlama, Stratejik İşletme Planlaması ve Stratejik Pazarlama Planlaması
6 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi
7 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
8 Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Pazarlama'da Satın Alma Süreci
9 Uluslararası ve Küresel Pazarlama
10 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
11 Konumlandırma Stratejik Pazarlama Planlaması
12 Talep Tahmini ve Talep Tahmin Yöntemleri
13 Pazarlama Yönetimi Sürecine Giriş ve Mamul Karması
14 Mamul Yaşam Eğrisi, Marka, Ambalaj, Kalite, Moda
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö. (2020) Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi (4. Baskı), Beta, İstanbulTürkçe
Mucuk, İ. (2017) Pazarlama İlkeleri (21. Baskı), Türkmen Kitabevi, İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları