Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 309PAZARLAMA YÖNETİMİ3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencilerin pazarlama yönetimi olgusunu anlaması ve analiz etmesi için temel bilgileri sağlama ve kapsamlı bir pazarlama programını geliştirmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Pazarlamada karar verme ve pazarlama yönetim süreci aşamaları, mamul, mamul hayat eğrisi, yeni mamul geliştirme, ambalaj, marka, fiyat ve fiyatlandırma yöntemleri, fiyatlandırma stratejileri ve fiyatlandırmada esneklikler, tutundurma ve pazarlama iletişimi, kişisel satış ve satış yönetimi süreci, kişisel satışta beden dili, kişisel satış süreci ve satış geliştirme, reklam ve halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve doğrudan pazarlama araçları, e-ticaret ve internette pazarlama, dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım, pazarlama bölümünün organizasyonu, pazarlama denetimi, pazarlama alanında güncel konular ve vaka analizi (ilişki pazarlaması, kitlesel kişiselleştirme, deneyim pazarlaması, hizmet pazarlaması vd.
Ders Ön Koşul ISLE 333 PAZARLAMA İLKELERİ
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bir mamulün pazara sunulması için gerekli pazarlama programlarını hazırlar.
2Mamul, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejilerini tanımlar.
3Mamul, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejileriyle ilgili kararları alır.
4Pazarlama bölümünün örgütsel yapısını oluşturur.
5Pazarlama faaliyetlerini denetler

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00155553554555
ÖK 00255553554555
ÖK 00355553553555
ÖK 00455553553555
ÖK 0055555355 555
Ara Toplam2525252515252514252525
Katkı55553553555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz3SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2018-2019 Güz4DUYGU KOÇOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 309 PAZARLAMA YÖNETİMİ 3 + 0 3 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SÜLEYMAN BARUTÇU sbarutcu@pau.edu.tr İİBF AB107 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin temel amacı, öğrencilerin pazarlama yönetimi olgusunu anlaması ve analiz etmesi için temel bilgileri sağlama ve kapsamlı bir pazarlama programını geliştirmesini sağlamaktır.
İçerik Pazarlamada karar verme ve pazarlama yönetim süreci aşamaları, mamul, mamul hayat eğrisi, yeni mamul geliştirme, ambalaj, marka, fiyat ve fiyatlandırma yöntemleri, fiyatlandırma stratejileri ve fiyatlandırmada esneklikler, tutundurma ve pazarlama iletişimi, kişisel satış ve satış yönetimi süreci, kişisel satışta beden dili, kişisel satış süreci ve satış geliştirme, reklam ve halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve doğrudan pazarlama araçları, e-ticaret ve internette pazarlama, dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım, pazarlama bölümünün organizasyonu, pazarlama denetimi, pazarlama alanında güncel konular ve vaka analizi (ilişki pazarlaması, kitlesel kişiselleştirme, deneyim pazarlaması, hizmet pazarlaması vd.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları
2 Mamul, Mamul Hayat Eğrisi, Yeni Mamul Geliştirme, Ambalaj, Marka
3 Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri
4 Fiyatlandırma Stratejileri ve Fiyatlandırmada Esneklikler
5 Tutundurma ve Pazarlama İletişimi
6 Kişisel Satış ve Satış Yönetimi Süreci
7 Kişisel Satışta Beden Dili, Kişisel Satış Süreci ve Satış Geliştirme
8 Ara Sınav
9 Reklam ve Halkla İlişkiler
10 Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları
11 E-ticaret ve İnternette Pazarlama
12 Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
13 Pazarlama Bölümünün Organizasyonu
14 Pazarlama Denetimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbulTürkçe
Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control,Prentice Hall, New Jersey, USATürkçe
Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbulTürkçe
Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control,Prentice Hall, New Jersey, USATürkçe
Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbulTürkçe
Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control,Prentice Hall, New Jersey, USATürkçe
Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. Beta. AnkaraTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları