Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BUSI 323KARAR ANALİZİ3 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Gelişmiş matematik modellerinden yararlanarak gerek devlet gerekse özel sektörde ki yöneticilerin; kararverme sürecinde karşılaşılan sorunlara çözümler üretmek.
Ders İçeriği Doğrusal programlamada ileri konular, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, hedef programlama, deterministik dinamik programlama, olasılıklı dinamik programlama, simülayon.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Karmaşık yönetsel problemleri analiz edebilecek ve bütünsel yaklaşımı uygulayabileceklerdir
2Yönetim Bilimi ile ilgili temel kavramları öğreneceklerdir
3Kamu ve özel sektörde karşılaşılan çeşitli yönetsel problemleri matematiksel olarak modelleyebileceklerdir
4Bilgisayar programları ile karışık matematiksel soruları çözümleyebileceklerdir
5Yöneticilerin günlük uygulamaları için modellerin sonuçlarını yorumlayabileceklerdir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00122 2 33  4 
ÖK 00233 3  2    
ÖK 003 222 3  23 
ÖK 004 3 3  2    
ÖK 005 3 2       
Ara Toplam513212 67 27 
Katkı13020110010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1NİLSEN KUNDAKCI
Detay 2017-2018 Güz1HÜSEYİN KOÇAK
Detay 2016-2017 Güz1HÜSEYİN KOÇAK
Detay 2015-2016 Güz1HÜSEYİN KOÇAK
Detay 2014-2015 Güz1ESRA AYTAÇ ADALI
Detay 2013-2014 Güz1ESRA AYTAÇ ADALI
Detay 2012-2013 Güz1AYŞEGÜL TUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BUSI 323 KARAR ANALİZİ 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. NİLSEN KUNDAKCI nilsenk@pau.edu.tr İİBF B0008 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Gelişmiş matematik modellerinden yararlanarak gerek devlet gerekse özel sektörde ki yöneticilerin; kararverme sürecinde karşılaşılan sorunlara çözümler üretmek.
İçerik Doğrusal programlamada ileri konular, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, hedef programlama, deterministik dinamik programlama, olasılıklı dinamik programlama, simülayon.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Karar Analizine Giriş
2 Karar Ortamları
3 Belirsizlik Altında Karar Verme
4 Risk Altında Karar Verme
5 Karar Ağaçları
6 Karar Ağaçları Devam
7 Vize
8 Çok Kriterli Karar Verme, Ağırlıklı Toplam Yöntemi, Ağırlıklı Çarpım Yöntemi
9 ÇKKV, Normalizasyon Teknikleri
10 Analitik Hiyerarşi Prosesi
11 Analitik Hiyerarşi Prosesi Devam
12 TOPSIS Yöntemi
13 COPRAS Yöntemi
14 MOORA Yöntemi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Editörler: Bahadır Fatih Yıldırım, Emrah Önder, Dora Yayıncılık. Türkçe
Çok Kriterli Karar Verme, Doç. Dr. Ejder Ayçin, Nobel YayınTürkçe
Karar Verme, Prof. Dr. Mustafa Aytaç, Prof. Dr. Necmi Gürsakal, Dora YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları