Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
UTFB 328ULUSLARARASI PERAKENDECİLİK3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Uluslararası ve yerli perakendeciler arasındaki farkları anlayarak, bu farklılıkları sektörel bazda uluslararası perakende stratejileri ve işlemleri açısından değerlendirme ve kültürel değerler, ekonomik koşullar, siyasi iklim, sanayi sorunları, teknolojik gelişmeler ve doğal kaynak kullanımının uluslararası perakende girişimlerine etkisini ilişkilendirebilmek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Uluslararası perakendecilik ile ilgili temel bilgiler, stratejiler, marka yönetimi, örgütlenme ve kontrol konularını içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslararası perakendecilik ile ilgili temel bilgileri öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001        
Ara Toplam        
Katkı00000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler22856
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11414
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1MURAT KANTAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
UTFB 328 ULUSLARARASI PERAKENDECİLİK 3 + 0 1 İngilizce 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MURAT KANTAR mkantar@pau.edu.tr İİBF BB106 İİBF C0304 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Uluslararası ve yerli perakendeciler arasındaki farkları anlayarak, bu farklılıkları sektörel bazda uluslararası perakende stratejileri ve işlemleri açısından değerlendirme ve kültürel değerler, ekonomik koşullar, siyasi iklim, sanayi sorunları, teknolojik gelişmeler ve doğal kaynak kullanımının uluslararası perakende girişimlerine etkisini ilişkilendirebilmek amaçlanmaktadır.
İçerik Uluslararası perakendecilik ile ilgili temel bilgiler, stratejiler, marka yönetimi, örgütlenme ve kontrol konularını içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Uluslararası bağlamda perakendecilik
2 Uluslararası bağlamda perakendecilik
3 Uluslararası perakendecilikte lojistik
4 Uluslararası perakendecilikte lojistik
5 Uluslararası perakendecilikte tedarik zinciri yönetiminin önemi
6 Uluslararası perakendecilikte satın alma
7 Mağaza tasarımı
8 Perakende konumlandırması ve mağaza imajı
9 E-ticaret
10 E-ticaret
11 Küresel moda ve lüks markaları
12 Uluslararası bankalar
13 Uluslararası perakendecilik sektörlerinde vaka örnekleri
14 Uluslararası perakendecilik sektörlerinde vaka örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları