Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
UTFB 408REKLAM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere; etkili bütünleşik pazarlama iletişim programlarının geliştirilmesi için gerekli olan temel araçları sunmayı, medya faaliyetlerinin planlanması ve uygulanmasını kavratmayı, değişik mecralardaki reklamları analiz edebilme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Bütünleşik pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişiminde etik, hedef pazar seçimi, konumlandırma, planlama ve bütçeleme, markalama, paketleme, satın alma noktasında iletişim, reklam mesajı seçimi, reklam mecrası seçimi, geleneksel ve dijital medya, reklam etkinliği ölçümü.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bütünleşik pazarlama iletişimini öğrenir
2Pazarlama iletişiminin amacını öğrenir
3Bütünleşik pazarlama iletişimi planlamasını öğrenir
4Modern reklam uygulamalarını tanır
5Reklam yönetim sürecini öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar2MURAT KANTAR
Detay 2021-2022 Bahar3MURAT KANTAR
Detay 2020-2021 Bahar2MURAT KANTAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
UTFB 408 REKLAM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ 3 + 0 2 İngilizce 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MURAT KANTAR mkantar@pau.edu.tr İİBF C0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders öğrencilere; etkili bütünleşik pazarlama iletişim programlarının geliştirilmesi için gerekli olan temel araçları sunmayı, medya faaliyetlerinin planlanması ve uygulanmasını kavratmayı, değişik mecralardaki reklamları analiz edebilme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Bütünleşik pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişiminde etik, hedef pazar seçimi, konumlandırma, planlama ve bütçeleme, markalama, paketleme, satın alma noktasında iletişim, reklam mesajı seçimi, reklam mecrası seçimi, geleneksel ve dijital medya, reklam etkinliği ölçümü.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi
2 Reklam
3 Reklam
4 Halkla İlişkiler
5 Doğrudan pazarlama ve diğer tutundurma faaliyetleri
6 Araştırma
7 Bölümlendirme ve hedef kitle seçimi
8 Stratejik planlama
9 Yaratıcı iletişim
10 Medya
11 Verimlilik değerlendirmesi
12 Sosyal etki, sosyal sorumluluk ve etik
13 Reklam projesi sunumları
14 Reklam projesi sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Moriarty, Mitchell, Wells & Wood. Advertising & IMC: Principles and Practice. PearsonEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları