Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 5015YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere, görme yetersizliği olan bireylere yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak.
Ders İçeriği Yönelim ve yönelim becerilerinin öğretimi; iç ve dış çevresel kavramların öğretimi; ipucu (duyumsal ipuçları), işaret (çevresel ipuçları) kavramları, ilkeleri, önkoşulları ve öğretim planları; arama yöntemleri, ölçme becerisi, pusula yönlerinin ve bina içi ile bina dışı numaralama sistemlerinin ilkeleri, önkoşulları ve öğretim planlarının hazırlanması; yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin tanımadığı çevrelerde problem çözme amacıyla kullanılmasının öğretimi; bağımsız hareket becerilerinin öğretimi (korunma teknikleri, rehber becerileri, baston becerileri vb.); bağımsız hareket becerilerinin analizleri ve ölçü araçlarının hazırlanması; edinim, akıcılık ve genelleme aşamalarında öğretim süreçlerinin oluşturulması; az görenler ve birden fazla yetersizliği olan öğrencilere yönelik uyarlamalar; rota öğretimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yönelim becerilerini tanımlar.
2Yönelim becerilerinin öğretim sürecini açıklar.
3Bağımsız hareket becerilerini tanımlar.
4Bağımsız hareket becerilerinin (gören rehberle yürüme, korunma teknikleri ve baston becerileri) öğretimi sürecini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11616
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HASAN AĞIRCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 5015 YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Ücretli Öğretim Görevlisi HASAN AĞIRCAN hagircan@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğrencilere, görme yetersizliği olan bireylere yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak.
İçerik Yönelim ve yönelim becerilerinin öğretimi; iç ve dış çevresel kavramların öğretimi; ipucu (duyumsal ipuçları), işaret (çevresel ipuçları) kavramları, ilkeleri, önkoşulları ve öğretim planları; arama yöntemleri, ölçme becerisi, pusula yönlerinin ve bina içi ile bina dışı numaralama sistemlerinin ilkeleri, önkoşulları ve öğretim planlarının hazırlanması; yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin tanımadığı çevrelerde problem çözme amacıyla kullanılmasının öğretimi; bağımsız hareket becerilerinin öğretimi (korunma teknikleri, rehber becerileri, baston becerileri vb.); bağımsız hareket becerilerinin analizleri ve ölçü araçlarının hazırlanması; edinim, akıcılık ve genelleme aşamalarında öğretim süreçlerinin oluşturulması; az görenler ve birden fazla yetersizliği olan öğrencilere yönelik uyarlamalar; rota öğretimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bağımsız Hareketin Tarifi Bağımsız Hareketin Amacı
2 REHBERLİ HAREKETLER
3 Yönlerin tanıtılması Yaşadığı binanın tanıtılması
4 REHBERSİZ HAREKETLER
5 Duvara dik yürüme Korunma Teknikleri
6 Verilen hedefin bulunması (zihinsel haritanın geliştirilmesi)
7 Bilinmeyen (ilk girilen) oda nasıl tanınmalı?
8 SESİN MESAFESİ VE YÖN TAYİNİ
9 Yere Düşen Bir Eşya Nasıl Aranır?
10 BASTONDA BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
11 ÇAPRAZ BASTON TEKNİĞİ
12 SARKAÇ BASTON TEKNİĞİ VE TRAFİĞE BAŞLANGIÇ
13 ZİHİNSEL HARİTA TEKNİĞİ (ADA ÇALIŞMALARI)
14 TRAFİK EĞİTİMİ VE TEKNİKLERİ
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
BANU ALTUNAYTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları