Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OZEO 2007ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME2 + 03. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere, genel eğitim okullarına devam eden özel gereksinimli çocuklara sunulan kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak.
Ders İçeriği Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları, birlikte ve ayrı eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri, danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede iş birliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye’de bütünleştirme süreci, geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye’de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci bütünleştirme ve ilgili kavramları tanımlar.
2Öğrenci bütünleştirmenin tarihçesini ve yasal dayanakları açıklar.
3Öğrenci bütünleştirmede iş birliği ve ekip yaklaşımının önemini açıklar.
4Öğrenci bütünleştirmede başarıyı etkileyen etmenleri açıklar.
5Öğrenci bütünleştirme ile ilgili ulusal araştırmaları inceler ve tartışır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÇİĞDEM TIKIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OZEO 2007 ÖZEL EĞİTİMDE BÜTÜNLEŞTİRME 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM TIKIROĞLU ccuruk@pau.edu.tr EGT A0022-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilere, genel eğitim okullarına devam eden özel gereksinimli çocuklara sunulan kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak.
İçerik Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları, birlikte ve ayrı eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri, danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede iş birliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye’de bütünleştirme süreci, geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye’de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş
2 Bütünleştirmenin Tarihçesi ve Tanımlanması
3 Bütünleştirmeyle İlgili Temel Kavramlar: Özel Eğitimde Yerleştirme Yaklaşımları, Birlikte ve Ayrı Eğitim, En Az Kısıtlayıcı Eğitim Ortamı Kavramı, Bütünleştirmenin Önündeki Engeller
4 Bütünleştirmenin Olumlu Sonuçları, Bütünleştirmenin Başarısını Etkileyen Etmenler
5 Destek Eğitim Hizmetleri; Sınıf İçinde ve Dışında Sunulan Destek Eğitim Hizmetleri
6 Bütünleştirmenin Yasal Dayanakları, İşbirliğinin Sağlanması
7 Bütünleştirmede Değerlendirme, Bütünleştirmede BEP
8 Ara Sınav
9 Bütünleştirmede Öğretim Uyarlamaları
10 Bütünleştirmede Öğretim Uyarlamaları
11 Bütünleştirmede Davranış Yönetimi
12 Bütünleştirmede Davranış Yönetimi
13 Bütünleştirmede Sosyal Kabul ve Sınıf İçi Etkileşimin Artırılması
14 Bütünleştirmede Aile Katılımının Sağlanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sucuoğlu, B & Bakkaloğlu, H. (2013). Okul öncesinde kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık.Türkçe
Sucuoğlu, B. & Kargın, T. (2006). İlköğretimde kaynaştırma uygulamaları. İstanbul: Morpa Yayınları.Türkçe
Sucuoğlu, B. (2006). Etkili kaynaştırma uygulamaları. Ankara: Ekinoks.Türkçe
Batu, S, Çolak, A. & Odluyurt, S. (2013) Özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması. Ankara: Vize Yayıncılık.Türkçe
Batu, S., Değirmeci, H.D., Çattık, M., Aldemir, Ö., Odluyurt, S. & Aksoy, V. (2015). Kaynaştırma eğitiminde uygulamalı davranış analizi. Ankara: Eğiten Kitap. Türkçe
Türkiye’de kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimin durumu. (2011). Eğitim Reformu Girişimi ve Tohum Otizm Vakfı Proje Raporu. http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/Turkiyede_Kaynastirma_Butunlestirme_Yoluyla_Egitimin_Durumu.pdf adresinden erişilebilir.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları