Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 4104İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME3 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, İngilizce öğretiminde farklı dil becerilerine yönelik ders içerikleri ve materyaller geliştirme ve bunları değerlendirme süreci hakkında öğrencileri bilgilendirmek, farklı düzeyler (A1-A2-B1-B2) için yazılmış ders kitaplarını değerlendirme aşamasında değerlendirme kriterleri hakkında farkındalık yaratmak ve bunları kullandırmak, değişik dil öğretim yöntemleri bazında farklı dil becerilerine yönelik materyal geliştirebilmelerini sağlamak.
Ders İçeriği İDÖ ders gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarının arasındaki ilişki; ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; gereç değerlendirmesi, ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İngiliz Dili Öğretiminde ders gereçleri tasarımı ve değerlendirilmesine yönelik teori ve ilkeleri (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) açıklar.
2Ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşleri açıklar.
3Yöntem, yaklaşım ve ders kitabı hazırlama arasındaki ilişkiyi belirler.
4Ders araç ve gereçlerinin seçimi ile ilgili deneyim kazanır.
5Dil öğretimi için araç gereçleri uyarlar ve geliştirir.
6Öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı bakımından dil öğretim materyallerini değerlendirir.
7Öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan gerçek dünyayı yansıtan otantik materyallerin seçimi konusunda deneyim kazanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0015   5 555               
ÖK 0025   5 555               
ÖK 003      555               
ÖK 0045   5 55                
ÖK 0055      55               
ÖK 0065   5 555               
ÖK 0075   5                   
Ara Toplam30   25 253025               
Katkı400040444000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Ödevler11515
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12222
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları