Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 4101İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME4 + 07. Yarıyıl8

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yabancı Dil düzeylerine göre ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; yabancı dil öğretimi alanında çeşitli ölçme ve değerlendirme biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), dört dil becerisinin ölçümüne yönelik etkinlik ve madde geliştirme çalışmaları; geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örneğin: gelişim dosyası, sunum, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Yabancı Dil düzeylerine göre ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; yabancı dil öğretimi alanında çeşitli ölçme ve değerlendirme biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama, vb.), dört dil becerisinin ölçümüne yönelik etkinlik ve madde geliştirme çalışmaları; geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri; bu tür testlerin ve mevcut diğer ölçme yöntemlerinin (örneğin.: gelişim dosyası, sunum, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler temel ölçme kavramlarını tanımlar: örnekleme, geçerlik, güvenirlik, ileri etki (washback) etkisi ve madde analizi.
2Öğrenciler öğretme ve ölçme- değerlendirme arasındaki ilişkiyi açıklar.
3Öğrenciler yabancı dilde ölçmenin farklı amaçlarını ve alternatif ölçme araçlarını kullanır.
4Öğrenciler yabancı dilde ölçmedeki farklı yaklaşımları tanıyıp açıklayabilir.
5Öğrenciler her bir yaklaşımın kuramlarını bilir ve her bir yaklaşıma özgü dört beceriyi ölçebilecek madde türlerini tanır ve oluşturabilir.
6Öğrenciler her bir yaklaşımın kuramlarını bilir ve her bir yaklaşıma özgü dört beceriyi ölçebilecek madde türlerini tanır ve oluşturabilir.
7Öğrenciler test sonuçlarının yorumlanmasında farklı yöntemlerin farkına varır.
8Öğrenciler elde edilen test sonuçlarını yorumlayabilir ve öğrencilere yapıcı geribildirim verebilir.
9Öğrenciler madde analizi yapar ve sonuçlarını test yazımında kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 001 55                     
ÖK 002       55               
ÖK 0035            5          
ÖK 004   5                    
ÖK 005             55         
ÖK 006             55         
ÖK 007             55 5       
ÖK 008             55         
ÖK 009             55         
Ara Toplam5555   55    3025 5       
Katkı111100011000033010000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)31957
Ödevler22040
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






208

8
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları