Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 2101İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI I4 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin dil öğrenimi konusunda geliştirilmiş bazı temel teorileri öğrenmeleri; teknik, metod ve yaklaşım arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmeleri,farklı öğretim metod ve tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeleri ve Türk eğitim sistemine uygun metod ve yaklaşımları tartışabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler yabancı dil eğitimi üzerine yaklaşım, yöntem ve teknik konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları ve örnek uygulamaları okuyarak ve sunarak pekiştirirler. Mikro öğretim ve video analizi yardımıyla uygulamaya dayalı bilgilerini geliştirirler ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. Ayrıca bu derste öğrenciler eski ve güncel dil öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri karşılaştırır, bütüncül bir bakış açısına sahip olur ve Türkiye bağlamında nasıl bir yol izlenebileceği konusunda çıkarımlarda bulunur.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İngilizce öğretiminin temel amacını ve ilkelerini bilir ve öğrenme ve öğretim süreçlerinin açıklayabilir.
2İngilizce öğretim yöntemlerinin tarihçesini bilir ve çeşitli öğrenme kuramlarının dil öğretim yöntem ve yaklaşımlarına yansımalarını bilir ve bu yöntem ve yaklaşımlara göre uygulamalar yapabilir.
3Öğrenci yaklaşım, yöntem ve teknik gibi belli başlı kavramları bilir ve birbirinden farkını açıklayabilir.
4İngilizce öğretiminde insancıl yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
5İngilizce öğretiminde iletişimsel yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
6İngilizce öğretiminde öğrenci merkezli yöntemleri bilir ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
7İngilizce öğretiminde etkin öğretimin bileşenlerini ve etkin öğretmenin özelliklerini ve rollerini betimleyebilir ve sınıfiçi uygulamalarında gösterebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0014                       
ÖK 0024                       
ÖK 003      4                 
ÖK 004  4                     
ÖK 005         5              
ÖK 006   4      4     5       
ÖK 007                  4     
Ara Toplam8 44  4  54     5 4     
Katkı101100100110000010100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)199
Ödevler199
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1TURAN PAKER
Detay 2023-2024 Güz2DEVRİM HÖL
Detay 2023-2024 Güz3RAMAZAN ALPARSLAN GÖKÇEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 2101 İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI I 4 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TURAN PAKER tpaker@pau.edu.tr EGT A0331-11 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin dil öğrenimi konusunda geliştirilmiş bazı temel teorileri öğrenmeleri; teknik, metod ve yaklaşım arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmeleri,farklı öğretim metod ve tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeleri ve Türk eğitim sistemine uygun metod ve yaklaşımları tartışabilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik Bu derste öğrenciler yabancı dil eğitimi üzerine yaklaşım, yöntem ve teknik konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları ve örnek uygulamaları okuyarak ve sunarak pekiştirirler. Mikro öğretim ve video analizi yardımıyla uygulamaya dayalı bilgilerini geliştirirler ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. Ayrıca bu derste öğrenciler eski ve güncel dil öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri karşılaştırır, bütüncül bir bakış açısına sahip olur ve Türkiye bağlamında nasıl bir yol izlenebileceği konusunda çıkarımlarda bulunur.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yirminci Yüzyılda dil öğretiminde ana eğilimler: Dil öğretiminin kısa tarihçesi, Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin doğası
2 Dilbilgisi-çeviri yöntemi
3 Doğrudan Yöntem
4 Sözel yaklaşım ve bağlamsal dil öğretimi
5 Duy-Söyle yöntemi
6 Toplu fiziksel tepki yöntemi ve Toplu fiziksel tepki yöntemi ile hikayelendirme
7 Sessiz Yöntem
8 Ara sınav
9 Toplum dil Öğretimi
10 Esinlenmeli Yöntem
11 Bütünsel Yaklaşım Yöntemi
12 İletişimsel dil öğrenim yöntemi
13 Doğal Yaklaşım
14 Doğal Yaklaşım
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in Language teaching. Oxford: Oxford University Press.English
Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A descriptive and analysis. Cambridge: Cambridge University Press.English
International Journals and magazines e.g. English Teaching Forum, Applied Linguistics, ELT Journal, Modern English Teacher, TESOL Newsletter.English
USEFUL WEBSITES:http://exchanges.state.gov/forum, http://www.englishtown.com, http://www.aitech.ac.jp/~iteslj/links, http://www.efcafe.com, http://www.eslcafe.com, http://www.esl-lab.com, http://www.tefl.net, http://www.virtualteacher.com.auEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Task içi etkinlik değerlendirmesi15Task içi etkinlik değerlendirmesi
Rapor15Rapor
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları