Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 1104YAZMA BECERİLERİ II3 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çeşitli türde okuma parçalarını analiz etmek vasıtasıyla dil ve kritik düşünme becerilerini geliştirmek; fikirlerini çeşitli uzun metin türlerinde ifade etmek.
Ders İçeriği Yazmak için okuma ve dinleme, okunmak için yazma; yazma öncesi, sırasında ve sonrası aşamalarda yapılacak uygulamalar konusunda farkındalık yaratma; açımlama ve özetleme yaparak yeniden yazma; metin eleştirisi; yazdıklarını gözden geçirme becerisi; yazdıklarını kendi kendine değerlendirme; akran değerlendirmesi; uzun metin yazımı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çeşitli türlerde İngilizce metinlerin özelliklerini (yazarın amacı, hedef kitle, düzenleme, içerik, söylem, dil kullanımı, metni yapılandırma, fikirleri destekleme, vb.) inceler.
2İlgili konu ile ilgili duygu, düşünce, eleştiri, istek ve önerilerini çeşitli metin türü özelliklerine göre deneme/uzun yazı halinde yazar.
3Akademik metin türlerinde İngilizce akademik yazını kurallarını uygular.
4Çeşitli fikir destekleme yöntemleri (ör. örneklendirme, ayrıntı ve ek bilgi verme, istatistik verme, anektod, alıntı, vb.) kullanır.
5İngilizce akademik yazınına uygun olarak APA stilinde alıntı yapar ve kaynak gösterir.
6İntihale yol açan durumları açıklar.
7Çeşitli İngilizce sözcükleri ve söylem belirleyicilerini doğru ve uygun şekilde kullanarak metinde bütünlük ve uyum yaratır.
8Çeşitli İngilizce dil yapılarını doğru ve uygun şekilde kullanarak tümce çeşitliliği sağlar.
9İngilizce yazım ve noktalama kurallarını uygular.
10Düşünme yanılgılarını fark eder.
11Analiz, sentez, açımlama, özetleme yöntemlerini uygular.
12Çeşitli kurumlarla elektronik yazışma amaçlı metinler hazırlar.
13Taslaklarda verilen geribildirimlere göre yazdığı metni tekrar düzenler.
14Metinler üzerine sınıf tartışmalarında konu hakkında görüşlerini belirtir.
15Çeşitli teknoloji araçlarını kullanarak metinleri düzenleyebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0015                       
ÖK 002   5       4            
ÖK 003           5            
ÖK 004           5          5 
ÖK 005           5            
ÖK 006 3                      
ÖK 007           4            
ÖK 008  3                     
ÖK 009                      5 
ÖK 010 4                      
ÖK 011           4            
ÖK 012                    3   
ÖK 013 3                      
ÖK 014           3            
ÖK 015 3                      
Ara Toplam51335       30        3 10 
Katkı010000000002000000000010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11515
Ödevler11515
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1PINAR KARAHAN
Detay 2023-2024 Bahar2EDA DURUK
Detay 2023-2024 Bahar3PINAR KARAHAN
Detay 2022-2023 Bahar1FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2022-2023 Bahar2PINAR KARAHAN
Detay 2022-2023 Bahar3RAMAZAN ALPARSLAN GÖKÇEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 1104 YAZMA BECERİLERİ II 3 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi PINAR KARAHAN pkarahan@pau.edu.tr EGT A0332-10 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Çeşitli türde okuma parçalarını analiz etmek vasıtasıyla dil ve kritik düşünme becerilerini geliştirmek; fikirlerini çeşitli uzun metin türlerinde ifade etmek.
İçerik Yazmak için okuma ve dinleme, okunmak için yazma; yazma öncesi, sırasında ve sonrası aşamalarda yapılacak uygulamalar konusunda farkındalık yaratma; açımlama ve özetleme yaparak yeniden yazma; metin eleştirisi; yazdıklarını gözden geçirme becerisi; yazdıklarını kendi kendine değerlendirme; akran değerlendirmesi; uzun metin yazımı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş Yazarın tekniğini belirleme Söz sanatları
2 Karşılaştırma Yazıları
3 Karşılaştırma Yazıları
4 Açımlama ve Özetleme Cümle Çeşitliliğini Geliştirme
5 Neden-Sonuç Yazıları
6 Neden-Sonuç Yazıları
7 Vize Haftası (Tahmini)
8 Tartışma Yazıları Düşünme Yanılgıları
9 Tartışma Yazıları
10 Tartışma Yazıları
11 Sentez Yazıları
12 Grafik Romanlar Eleştirel Yazılar
13 Görseller Üzerine Yazılar Dijital Hikayeler
14 Tekrar Hata İnceleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları