Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 5007EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin temel edimbilim kavramları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olmasını ve bu kavram ve modelleri İngilizce öğretimine uygulamasını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Temel edimbilim kavramları ve modelleri hakkında bilgi; incelik kuramını İngilizce öğretimine uygulama; İngilizce ‘deki duruma bağlı sözcelerin öğretimi için malzeme hazırlama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Edimbilim kavramını tanımlayabilir.
2Söz eylemlerini bağlam içinde ayırt edebilir.
3Söylem belirleyicilerini tanıyabilir ve açıklayabilir.
4Edimbilimi çerçevesinde söylem ve metin çözümlemesi yöntemlerini açıklayabilir.
5Edimbilim ve edebiyat ilişkisini açıklayabilir.
6Edimbilim ve kültürlerarası iletişim arasındaki ilişkiyi örneklendirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0015  5             5      
ÖK 002   5             5    5 
ÖK 003   5             5    5 
ÖK 004   5                    
ÖK 005             5          
ÖK 006                 5    5 
Ara Toplam5  20         5   20    15 
Katkı100300000000010003000030

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Ödevler4520
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1BANU ALFAR
Detay 2022-2023 Bahar1BANU ALFAR
Detay 2022-2023 Güz1BANU ALFAR
Detay 2021-2022 Bahar1BANU ALFAR
Detay 2021-2022 Güz1BANU ALFAR
Detay 2020-2021 Yaz1BANU ALFAR
Detay 2020-2021 Bahar1BANU ALFAR
Detay 2020-2021 Güz1BANU ALFAR
Detay 2019-2020 Güz1BANU ALFAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 5007 EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. BANU ALFAR balfar@pau.edu.tr EGT A0332-09 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders, öğrencilerin temel edimbilim kavramları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olmasını ve bu kavram ve modelleri İngilizce öğretimine uygulamasını amaçlamaktadır.
İçerik Temel edimbilim kavramları ve modelleri hakkında bilgi; incelik kuramını İngilizce öğretimine uygulama; İngilizce ‘deki duruma bağlı sözcelerin öğretimi için malzeme hazırlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Edimbilime giriş ve terimler
2 Edimbilim kuram ve terimleri
3 Gösterim ve mesafe
4 Gösterim ve dilbilgisi
5 Gönderim ve çıkarım
6 Önsayıltı ve gerektirim
7 İşbirliği ve sezdirim
8 Arasınav
9 Sezdirim türleri
10 Sözeylemler ve olaylar
11 İncelik ve etkileşim
12 Olumlu ve olumsuz incelik
13 Bildirişim ve tercih yapısı
14 Kültürlerarası edimbilim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.English
Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: BoğaziçiÜniversitesi YayıneviTürkçe
Teachingpragmatics.com English
Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. English
Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. RoutledgeEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları