Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 5006SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler söylem çözümlemesine yönelik kavramları, kuramları ve teknikleri inceleyecek ve öğrendikleri kavram ve kuramları yabancı dil olarak İngilizce öğretim etkinliklerine ve materyallerine uyarlamayı öğreneceklerdir. Bu ders ile öğrencilerin yazılı ve sözlü metinlerdeki içyapı, hedef ve okur öğelerini dikkate alarak çeşitli türler arasındaki farkları görmeleri, disiplinler arası ve kültürlerarası farklılıklar konusunda bilinç kazanmaları ve bu farklılıkları gözeterek İngilizce öğretiminde farklı yöntemleri, teknikleri ve değerlendirme şekillerini kullanma yeterliklerine sahip olmaları hedeflenmektedir.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler söylem çözümlemesi üzerine kuramsal ve uygulamalı bilgi edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. Mikro öğretim yardımıyla uygulamaya dayalı bilgilerini geliştirirler ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. Ayrıca bu derste öğrenciler edebi ve edebi olmayan yazılı ve sözlü metinlerde dil kullanım özelliklerinden yola çıkarak metinde verilmek istenen anlam, çağrışım ve etkileri anlar. Çeşitli metinlerdeki biçim, dil kullanım özellikleri ve içerik arasındaki bağlantıyı kavrar. Edebi ve edebi olmayan metinleri karşılaştırır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci söylem çözümlemesi üzerine kuramsal bilgi edinir.
2Öğrenci; söylem çözümlemesi ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmaları inceler.
3Öğrenci; yazılı ve sözlü metinler arasındaki benzerlikler ve farklılıkları anlar.
4Öğrenci; disiplinler arası ve kültürlerarası farklılıkları kavrar.
5Öğrenci; öğrenilen kavram ve kuramı dikkate alarak mikro öğretim yapar.
6Öğrenci; yapılan mikro öğretim ile ilgili dönüt alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 0014                       
ÖK 002                   4    
ÖK 003                      5 
ÖK 004                 5    4 
ÖK 005      5 4       5       
ÖK 006                  4     
Ara Toplam4     5 4       5544  9 
Katkı100000101000000011110020

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Ödevler4520
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ÇAĞLA ATMACA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 5006 SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ VE DİL ÖĞRETİMİ 2 + 0 1 İngilizce 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLA ATMACA catmaca@pau.edu.tr EGT A0332-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu derste öğrenciler söylem çözümlemesine yönelik kavramları, kuramları ve teknikleri inceleyecek ve öğrendikleri kavram ve kuramları yabancı dil olarak İngilizce öğretim etkinliklerine ve materyallerine uyarlamayı öğreneceklerdir. Bu ders ile öğrencilerin yazılı ve sözlü metinlerdeki içyapı, hedef ve okur öğelerini dikkate alarak çeşitli türler arasındaki farkları görmeleri, disiplinler arası ve kültürlerarası farklılıklar konusunda bilinç kazanmaları ve bu farklılıkları gözeterek İngilizce öğretiminde farklı yöntemleri, teknikleri ve değerlendirme şekillerini kullanma yeterliklerine sahip olmaları hedeflenmektedir.
İçerik Bu derste öğrenciler söylem çözümlemesi üzerine kuramsal ve uygulamalı bilgi edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. Mikro öğretim yardımıyla uygulamaya dayalı bilgilerini geliştirirler ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. Ayrıca bu derste öğrenciler edebi ve edebi olmayan yazılı ve sözlü metinlerde dil kullanım özelliklerinden yola çıkarak metinde verilmek istenen anlam, çağrışım ve etkileri anlar. Çeşitli metinlerdeki biçim, dil kullanım özellikleri ve içerik arasındaki bağlantıyı kavrar. Edebi ve edebi olmayan metinleri karşılaştırır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Söylem çözümlemesine giriş
2 Kullanımdaki dil
3 İletişim
4 Bağlam
5 Şematik kurallar
6 Eş-metinsel ilişkiler
7 Ara sınav
8 Anlam uzlaşması
9 Eleştirel analiz
10 Metin analizi
11 Tür değişimi
12 Söylem bağlayıcıları ve belirleyicileri
13 Olasılık ve kesinlik bildiren ifadeler
14 Metinsel analiz ve bağlamsal farkındalık oluşturma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. English
Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). English
Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK.English
Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell.English
Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları