Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 1001EĞİTİME GİRİŞ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin hukuki, sosyal,kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
Ders İçeriği Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar.
2Eğitimin hukuki temellerini örneklendirir
3Eğitimin toplumsal temellerini açıklar.
4Eğitimin tarihsel temellerini açıklar
5Eğitimin politik temellerini açıklar.
6Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar
7Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar.
8Eğitim ile psikoloji arasındaki ilişkileri açıklar.
9Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri açıklar.
10Öğretmenlik mesleğini analiz eder.
11Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 00115    21  1 1       1  1
ÖK 002 5                  22  
ÖK 003 5            22        
ÖK 004 5                      
ÖK 005 5                      
ÖK 006 5                      
ÖK 007 5                      
ÖK 008 5    22  2 1           
ÖK 009 51          1     1    
ÖK 010 5    2 2               
Ara Toplam1501   632 3 2122   132 1
Katkı050000100000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler166
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz10SERHAT SÜRAL
Detay 2023-2024 Güz11SERHAT SÜRAL
Detay 2023-2024 Güz12SERHAT SÜRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2 + 0 10 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SERHAT SÜRAL ssural@pau.edu.tr EGT A0332-10 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin hukuki, sosyal,kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
İçerik Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar.
2 Eğitimin tarihsel gelişimi.
3 Eğitimin felsefi temelleri.
4 Eğitimin hukuki temelleri.
5 Eğitimin siyasi temelleri.
6 Eğitimin ekonomik temelleri.
7 Eğitimin psikolojik temelleri.
8 Eğitimin sosyolojik temelleri.
9 Toplumsal değişme ve eğitim.
10 Eğitimin teknolojik temelleri.
11 Öğretmenin rolü ve önemi.
12 Türkiye’de öğretmen yetiştirme.
13 Eğitim biliminde yeni yönelimler.
14 Eğitimde araştırma yöntemleri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Çağatay Özdemir, Pegem Akademi Yayını, Ankara, 2011. Türkçe
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Abdurrahman Tanrıöğen, Anı Yayıncılık, Ankara: 2010. Türkçe
Eğitimde Değişimin Yönetimi, İrfan Erdoğan, Pegem Akademi Yayını, Ankara: 2002. Türkçe
Eğitim Bilimine Giriş, Editör: Veysel Sönmez, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları