DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 206İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR - II3 + 04. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin dil öğrenimi konusunda geliştirilmiş bazı temel teorileri öğrenmeleri; teknik, metod ve yaklaşım arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmeleri,farklı öğretim metod ve tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeleri ve Türk eğitim sistemine uygun metod ve yaklaşımları tartışabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler yabancı dil eğitimi üzerine yaklaşım, yöntem ve teknik konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları ve örnek uygulamaları okuyarak ve sunarak pekiştirirler. Mikro öğretim ve video analizi yardımıyla uygulamaya dayalı bilgilerini geliştirirler ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. Ayrıca bu derste öğrenciler eski ve güncel dil öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri karşılaştırır, bütüncül bir bakış açısına sahip olur ve Türkiye bağlamında nasıl bir yol izlenebileceği konusunda çıkarımlarda bulunur.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci İngilizce öğretimi bağlamında dil öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2İngilizce öğretiminde etkin öğretmenin özelliklerini ve rollerini betimleyebilir.
3Farklı öğrenci, öğretmen, ders planı ve materyal özelliklerini bilir.
4Eski ve güncel dil öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin sınıf içi uygulamalarını karşılaştırır ve çıkarımlarda bulunur.
5Türkiye’de İngilizce öğretimine ilişkin eleştirel ve seçmeci bir tutum sergiler.
6Mikro öğretim etkinlikleri yaparak kuramsal ve uygulamalı bilgisini karşılaştırır.
7Kuramsal ve uygulamalı sunularına dayalı olarak arkadaşlarından ve öğretim elemanından gelen dönütleri analiz eder ve değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 015                       
ÖK 025                       
ÖK 03      4                 
ÖK 04  4                     
ÖK 05         5              
ÖK 06   4      4     5       
ÖK 07                  4     
Ara Toplam10 44  4  54     5 4     
Katkı101100100110000010100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1TURAN PAKER
Detay 2019-2020 Bahar2SİBEL KAHRAMAN ÖZKURT
Detay 2019-2020 Bahar3SİBEL KAHRAMAN ÖZKURT

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  INO 206 Dersin Adı:  İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR - II
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR TURAN PAKER E-Mail:  tpaker@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1029, 296 1029,
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Öğrencilerin dil öğrenimi konusunda geliştirilmiş bazı temel teorileri öğrenmeleri; teknik, metod ve yaklaşım arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmeleri,farklı öğretim metod ve tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeleri ve Türk eğitim sistemine uygun metod ve yaklaşımları tartışabilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik : Bu derste öğrenciler yabancı dil eğitimi üzerine yaklaşım, yöntem ve teknik konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları ve örnek uygulamaları okuyarak ve sunarak pekiştirirler. Mikro öğretim ve video analizi yardımıyla uygulamaya dayalı bilgilerini geliştirirler ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. Ayrıca bu derste öğrenciler eski ve güncel dil öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri karşılaştırır, bütüncül bir bakış açısına sahip olur ve Türkiye bağlamında nasıl bir yol izlenebileceği konusunda çıkarımlarda bulunur.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Doğal Yaklaşım
2 Doğal Yaklaşım
3 İşbirlikçi Dil Öğrenimi
4 İçerik Temelli Yaklaşım
5 Görev Temelli Yaklaşım
6 Beceri Temelli Yaklaşım
7 Sözcüksel Yaklaşım
8 Sınav
9 Katılımcı Yaklaşım
10 Çoklu Zeka
11 Çoklu Zeka
12 NöroDil Programlama
13 Eklektik Yaklaşım
14 Metod Ötesi Dönem
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
Task içi etkinlik değerlendirmesi10Task içi etkinlik değerlendirmesi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları