EBS PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Bilgi Paketi & Ders Kataloğu

 LİSANS . EĞİTİM FAKÜLTESİ . YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ . 131 İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ (2018)

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 206İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR - II3 + 04. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin dil öğrenimi konusunda geliştirilmiş bazı temel teorileri öğrenmeleri; teknik, metod ve yaklaşım arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmeleri,farklı öğretim metod ve tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeleri ve Türk eğitim sistemine uygun metod ve yaklaşımları tartışabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) ders tasarımı, ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; Doğal Yaklaşım, yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci İngilizce öğretimi bağlamında temel kavramları öğrenir, öğretmenin ve öğrencinin rollerini bilir
2İngilizce öğretiminde etkin öğretmenin özelliklerini ve rollerini betimleyebilir.
3Öğrenci farklı öğrenci tiplerini ve rollerini betimleyebilir.
4İngilizce öğretiminde insancıl yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
5İngilizce öğretiminde iletişimsel yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
6İngilizce öğretiminde öğrenci merkezli yöntemleri bilir ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
7İngilizce öğretiminde en son gelişen yöntem ve yaklaşımları (içerik bazlı, göreve dayalı, kubaşık, çoklu zeka, NLP vb.) birbirleriyle karşılaştırabilir ve Türkiye bağlamına göre uygun çıkarımlar yapabilir.
8Sunularına dayalı olarak arkadaşlarından gelen dönütleri analiz edebilir ve değerlendirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0155555 53 535555352 535
ÖK 0245555    555555 5  555
ÖK 0355555 55 555 55 5   55
ÖK 0455555 55 55555535  555
ÖK 0555555 55 55555535  555
ÖK 0655555 55 55555535  555
ÖK 0755555 55 55555535  555
ÖK 08555 5 55 5 5555 5  555
Ara Toplam3940403540 3533 40334035404015402 353840
Katkı5554504405454552500455

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Yaz1SEHER İŞCAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  INO 206 Dersin Adı:  İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR - II
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2017-2018 Yaz
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SEHER İŞCAN E-Mail:  siscan@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1547, 296 1503,
Ders Yeri EGT A0331-10,
Amaç : Öğrencilerin dil öğrenimi konusunda geliştirilmiş bazı temel teorileri öğrenmeleri; teknik, metod ve yaklaşım arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilmeleri,farklı öğretim metod ve tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeleri ve Türk eğitim sistemine uygun metod ve yaklaşımları tartışabilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik : İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) ders tasarımı, ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; Doğal Yaklaşım, yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Doğal Yaklaşım
2 Doğal Yaklaşım
3 İşbirlikçi Dil Öğrenimi
4 İçerik Temelli Yaklaşım
5 Görev Temelli Yaklaşım
6 Beceri Temelli Yaklaşım
7 Sözcüksel Yaklaşım
8 Sınav
9 Katılımcı Yaklaşım
10 Çoklu Zeka
11 Çoklu Zeka
12 NöroDil Programlama
13 Eklektik Yaklaşım
14 Metod Ötesi Dönem
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları