EBS PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Bilgi Paketi & Ders Kataloğu

 LİSANS . EĞİTİM FAKÜLTESİ . YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ . 131 İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ (2018)

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 205İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR - I3 + 03. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci yaklaşım, yöntem ve teknik gibi belli başlı kavramları bilir ve birbirinden farkını açıklayabilir.
2İngilizce öğretiminde etkin öğretmenin özelliklerini ve rollerini betimleyebilir.
3İngilizce öğretiminde dilbilgisi odaklı yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
4İngilizce öğretiminde insancıl yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
5İngilizce öğretiminde iletişimsel yaklaşımları ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.
6İngilizce öğretiminde öğrenci merkezli yöntemleri bilir ve bunların sınıfiçi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0155554 5  54 5  14  345
ÖK 025 555    5555 533  355
ÖK 035421   2     3 22   3 
ÖK 0454455 53 543 3433  335
ÖK 0555545 554553335333 355
ÖK 0655445 5 5535335333 355
Ara Toplam3023252424 2010925211616121915186 152525
Katkı5444403224433233310344

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1TURAN PAKER
Detay 2018-2019 Güz2DEVRİM HÖL
Detay 2018-2019 Güz3ÇAĞLA ATMACA

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  INO 205 Dersin Adı:  İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR - I
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR TURAN PAKER E-Mail:  tpaker@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1029, 296 1029,
Ders Yeri EGT A0331-11,
Amaç : Öğrencilerin İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik : İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yirminci Yüzyılda dil öğretiminde ana eğilimler: Dil öğretiminin kısa tarihçesi
2 Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin doğası Dilbilgisi-çeviri yöntemi
3 Sözel yaklaşım ve Duruma göre dil öğretimi
4 Doğrudan Yöntem
5 Duy-Söyle Yöntemi
6 Toplu Fiziksel Tepki Yöntemi
7 Sessiz Yöntem
8 Arasınav
9 Toplum dil öğrenimi Yöntemi
10 Esinlenmeli Yöntem
11 Esinlenmeli Yöntem
12 Bütünsel Yaklaşım
13 İletişimsel dil öğrenim yöntemi
14 İletişimsel dil öğrenim yöntemi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in Language teaching. Oxford: Oxford University Press.English
Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A descriptive and analysis. Cambridge: Cambridge University Press.English
International Journals and magazines e.g. English Teaching Forum, Applied Linguistics, ELT Journal, Modern English Teacher, TESOL Newsletter.English
USEFUL WEBSITES:http://exchanges.state.gov/forum, http://www.englishtown.com, http://www.aitech.ac.jp/~iteslj/links, http://www.efcafe.com, http://www.eslcafe.com, http://www.esl-lab.com, http://www.tefl.net, http://www.virtualteacher.com.auEnglish
Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in Language teaching. Oxford: Oxford University Press.English
Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A descriptive and analysis. Cambridge: Cambridge University Press.English
International Journals and magazines e.g. English Teaching Forum, Applied Linguistics, ELT Journal, Modern English Teacher, TESOL Newsletter.English
USEFUL WEBSITES:http://exchanges.state.gov/forum, http://www.englishtown.com, http://www.aitech.ac.jp/~iteslj/links, http://www.efcafe.com, http://www.eslcafe.com, http://www.esl-lab.com, http://www.tefl.net, http://www.virtualteacher.com.auEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
Task içi etkinlik değerlendirmesi10Task içi etkinlik değerlendirmesi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları