DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 305DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ - I2 + 25. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir.
Ders İçeriği Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler.Yabancı dil eğitiminde video ve film kullanımının üzerine okumalar yaparlar.
Ders Ön Koşul INO 205 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR - I
ve INO 206 İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR - II
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dil becerilerinin (okuma ve dinleme) öğretimi üzerine kuramsal bilgi edinir.
2Bu becerilerin öğretimi üzerine tartışmacı sorular hazırlayıp ders başında teslim eder.
3Yabancı dil eğitiminde video ve film kullanımının üzerine kuramsal bilgi edinir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 015  5                    
ÖK 02         5            5 
ÖK 035                       
Ara Toplam10  5     5            5 
Katkı300200000200000000000020

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1DEMET YAYLI
Detay 2019-2020 Güz2ÇAĞLA ATMACA
Detay 2019-2020 Güz3ÇAĞLA ATMACA

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  INO 305 Dersin Adı:  DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ - I
Saat (T+P) : 2 + 2   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR DEMET YAYLI E-Mail:  demety@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1028,
Ders Yeri EGT A0331-11,
Amaç : Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir.
İçerik : Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler.Yabancı dil eğitiminde video ve film kullanımının üzerine okumalar yaparlar.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Beceri Öğretimine Giriş
2 Okuma
3 Okuma nedir?
4 Okuma becerisinin doğası
5 Birinci ve ikinci dilde okumanın karşılaştırılması
6 Strateji kullanımının birinci/ikinci dilde okuma üzerine etkisi
7 Dinleme
8 Vize sınavı
9 Dinleme eğitimi
10 Dinleme
11 Dinleme endişesi
12 Dil eğitiminde video kullanımı
13 Dil eğitiminde film kullanımı
14 Dinleme eğitiminde video/film kullanımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Harmer, J. (2007). The practice of language teaching. England: Pearson Education Ltd.English
Aebersold, J.A., & Field, M.L. (1997). From reader to reading teacher: Issues and strategies for second language classrooms. CUP.English
Grabe, W., & Stoller, F.L. (2002). Teaching and researching reading. England: Pearson Education Ltd.English
Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. CUP.English
Nation, I.S.P., & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. NY: Routledge, Taylor & Francis.English
Richards, J.C., Renandya, W.A. (2002). Methodology in language teaching: An anthology of current practice. CUP.English
Seferoğlu, G. (2008). Using feature films in language classes. Educational Studies, 34(1), 1-9.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları