Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
INO 108SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ - II3 + 02. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin orta ve ortanın üstü düzeyde farklı konularda uygun ve doğru biçimde kendilerini sözlü ifade edebilmeleri için gerekli alt becerileri ve stratejileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Kelimeleri doğru telaffuz etmeleri, konuşmalarında grameri, sesletim ve tonlamayı doğru kullanmaları ve akademik düzeyde iletişim kurabilmeleri de hedeflenmektedir. .
Ders İçeriği Bu derste öğrencilerin orta ve ortanın üstü düzeyinde farklı konularda uygun ve doğru biçimde kendini sözlü ifade edebilmeleri için gerekli alt becerileri ve stratejileri geliştirmeleri; okuma ve dinleme bazlı alıştırmaların kullanılması yoluyla öğrencilerin karşısındakini anlamaları; daha akıcı konuşmaları, metne ve sunuya dayalı tartışmalara katılmaları, değişik konularda soru sorarak ya da sorulan sorulara doğru cevap vermeleri, kelimeleri doğru telaffuz etmeleri, konuşmalarında grameri, sesletim ve tonlamayı doğru kullanmaları, kütüphane araştırması gerektiren konularla ilgili sunu hazırlamaları amaçlanmıştır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler İngilizce'de farklı bağlamlarda kullanılan çeşitli yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirler
2Farklı konular hakkındaki çeşitli konuşma ve dinleme metinlerini analiz eder
3Farklı ifade, yapı ve kelimelerin bağlama uygun olarak nasıl kullanıldığını örnekler
4Günlük söylem çerçevesinde, verilen amaçlara uygun olarak çeşitli ifade, yapı ve kelimeleri doğru ve akıcı olarak kullanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24
ÖK 001    5   55              
ÖK 002    5      55           
ÖK 003     5          5 5     
ÖK 004     5          5       
Ara Toplam    1010  55 55   10 5     
Katkı000033001101100030100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Akts iş yükü girilmemiş.
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1SİBEL KAHRAMAN ÖZKURT
Detay 2021-2022 Bahar2BANU ALFAR
Detay 2021-2022 Bahar3BANU ALFAR
Detay 2020-2021 Bahar1BANU ALFAR
Detay 2020-2021 Bahar2BANU ALFAR
Detay 2020-2021 Bahar3BANU ALFAR
Detay 2019-2020 Bahar1DEMET YAYLI
Detay 2019-2020 Bahar3BANU ALFAR
Detay 2018-2019 Bahar1FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar2FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2018-2019 Bahar3FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar1FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar2FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar3FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar4FİLİZ RIZAOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar1ÖZLEM AKYOL
Detay 2016-2017 Bahar2CEREN KARA
Detay 2016-2017 Bahar3SEHER İŞCAN
Detay 2015-2016 Bahar1ÖZLEM AKYOL
Detay 2015-2016 Bahar2GÜLFADİM ARASLI
Detay 2015-2016 Bahar3GÜLFADİM ARASLI
Detay 2014-2015 Bahar1FULDEN EKİZLER
Detay 2014-2015 Bahar2FULDEN EKİZLER
Detay 2014-2015 Bahar3FULDEN EKİZLER
Detay 2013-2014 Bahar1FULDEN EKİZLER
Detay 2013-2014 Bahar2FULDEN EKİZLER
Detay 2013-2014 Bahar3FULDEN EKİZLER
Detay 2012-2013 Bahar1RACHAEL SELENA GARZA
Detay 2012-2013 Bahar2RACHAEL SELENA GARZA
Detay 2011-2012 Bahar1BANU ALFAR
Detay 2011-2012 Bahar2BANU ALFAR
Detay 2010-2011 Bahar1HANNAH ELIZABETH LEMIEUX
Detay 2010-2011 Bahar2HANNAH ELIZABETH LEMIEUX
Detay 2009-2010 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2009-2010 Bahar2SELAMİ OK
Detay 2008-2009 Bahar1PATRESHIA TKACH
Detay 2008-2009 Bahar2PATRESHIA TKACH
Detay 2007-2008 Bahar1RECEP ŞAHİN ARSLAN
Detay 2006-2007 Bahar2TURAN PAKER
Detay 2006-2007 Bahar1TURAN PAKER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
INO 108 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ - II 3 + 0 1 İngilizce 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. SİBEL KAHRAMAN ÖZKURT sibelozkurt@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu derste öğrencilerin orta ve ortanın üstü düzeyde farklı konularda uygun ve doğru biçimde kendilerini sözlü ifade edebilmeleri için gerekli alt becerileri ve stratejileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Kelimeleri doğru telaffuz etmeleri, konuşmalarında grameri, sesletim ve tonlamayı doğru kullanmaları ve akademik düzeyde iletişim kurabilmeleri de hedeflenmektedir. .
İçerik Bu derste öğrencilerin orta ve ortanın üstü düzeyinde farklı konularda uygun ve doğru biçimde kendini sözlü ifade edebilmeleri için gerekli alt becerileri ve stratejileri geliştirmeleri; okuma ve dinleme bazlı alıştırmaların kullanılması yoluyla öğrencilerin karşısındakini anlamaları; daha akıcı konuşmaları, metne ve sunuya dayalı tartışmalara katılmaları, değişik konularda soru sorarak ya da sorulan sorulara doğru cevap vermeleri, kelimeleri doğru telaffuz etmeleri, konuşmalarında grameri, sesletim ve tonlamayı doğru kullanmaları, kütüphane araştırması gerektiren konularla ilgili sunu hazırlamaları amaçlanmıştır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 ünite 1 Ana fikirler ve destekleyici fikirler için not alma Iki ropörtajdaki ortak temayı belirleme
2 Ayrıntılar için dinleme Dinleme parçalarını kişisel değerlerle bağdaştırma
3 Ünite 2 Ana fikirleri belirleme Iki ropörtajdaki bilgileri sentezleme
4 Iki dinleme parçasındaki bilgileri karşılaştırma Detaylar için dinleme
5 Ünite 3 Ana fikirleri bulma Dinlediğini yazma
6 Ünite 4 Ana fikirleri özetleme Konuşmacının duruşunu yorumlama
7 Yerel hizmetler duyurusu dinleme ve yorumlama Taslak formunda not alma
8 Ünite 5 Ana fikirleri açıklama Bir tabloyu tamamlamak için özetleri dinleme
9 Dinleme parçalarını kişisel çevreyle bağdaştırma Iki dinleme parçasındaki bilgiyi sentezleme
10 Ünite 6 Ana fikirleri belirleme Dinleme ve dil kullanımı hakkında not alma
11 Ünite 7 Detaylar için dinleme Mantıklı tartışma için dinleme
12 Ünite 8 Kelime kullanımdan anlam çıkarmak için dikkatlice dinleme Konuşmacının ton ve tavrını yorumlama
13 Ünite 9 Öğrenci özetlerini dinleme ve not alma Dinleme parçasının ana fikirlerini kendi kelimerini kullanarak anlatma
14 Ünite 10 dinleme parçalarını kişisel değer ve tecrübelerle bağdaştırma bir tartışmada destekleyici bilgiler için dinleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Ödev10Ödev 1
Ödev15Ödev 2
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları