Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 1005MATEMATİK TARİHİ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının matematiğin tarihsel gelişimi ve matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri hakkında bilgi sahibi olmalarını, farklı kültürlerde ve coğrafyalarda yapılan matematik hakkında fikir sahibi olmalarını ve matematiksel kavramların tarihi süreç içerisinde ne şekilde yapılandığının farkında olmalarını sağlamak
Ders İçeriği Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri; Eski Mısır matematiği; Eski Yunan matematiği; Uzak Doğu matematiği; İslam dünyası matematikçileri; Çağdaş matematiğin doğuşu; Matematiksel kavramların tarihsel gelişimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sayılar ve buna bağlı olarak aritmetiğin tarihsel gelişim sürecini bilir.
2Geometri ve cebir kavramlarının tarihsel gelişim süreçlerini bilir
3Eski çağlardan günümüze kadar matematiğe katkı sağlamış matematikçilerin hayatlarından önemli kesitleri bilir.
4Matematiğin farklı kültür ve coğrafyalardaki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
5Matematikteki gelişim ile teknolojik gelişmeler arasındaki yakın ilişkiyi takdir eder.
6Matematik kavramlarının tarihsel gelişim süreci ile matematik öğretimi arasındaki ilişkiyi fark eder.
7Matematik kavramlarının tarihsel gelişim süreci ile matematik öğretimi arasındaki ilişkiyi önemser.
8Teknolojik araçların matematik kavramlarının tarihi gelişimini modellemedeki rolünü önemser.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00123       43 4 
ÖK 00223       43 4 
ÖK 00323       43 43
ÖK 00423  2   244 4 
ÖK 005        44454 
ÖK 00623 44  3344 4 
ÖK 00723 55  3344 4 
ÖK 008           54 
Ara Toplam1218 911  612282510323
Katkı22011001243140

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21428
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1NECDET GÜNER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 1005 MATEMATİK TARİHİ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NECDET GÜNER nguner@pau.edu.tr EGT A0232-03 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğretmen adaylarının matematiğin tarihsel gelişimi ve matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri hakkında bilgi sahibi olmalarını, farklı kültürlerde ve coğrafyalarda yapılan matematik hakkında fikir sahibi olmalarını ve matematiksel kavramların tarihi süreç içerisinde ne şekilde yapılandığının farkında olmalarını sağlamak
İçerik Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri; Eski Mısır matematiği; Eski Yunan matematiği; Uzak Doğu matematiği; İslam dünyası matematikçileri; Çağdaş matematiğin doğuşu; Matematiksel kavramların tarihsel gelişimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Matematiğin gelişimi
2 Antik Yunan matematiğinin gelişimi
3 Antik Mısır matematiği
4 Öklid geomerrisi
5 İslam medeniyetleri matematiği
6 Geometrinin tarihsel süreci
7 Trigonometry ve logaritmanın gelişimi
8 Ara sınav
9 Sayıların tarihsel süreci
10 Diziler ve seriler
11 Cebirin gelişimi
12 Analizin gelişimi
13 Önemli matematikçilerin hayatları
14 Bilgisayar ve matematik
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ian STEWART, Matematiğin Kısa TarihiTürkçe
Mickael LAUNAY, Matematiğin Kısa TarihiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları