Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IMO 1001MATEMATİĞİN TEMELLERİ 12 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı ortaokul öğretim programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konuların kavramsal temellerinin oluşturulmasını, kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmesini, farklı gösterimlerinin oluşturulmasını ve bu gösterimler arası geçişlerin anlamlandırılmasını desteklemektir.
Ders İçeriği Doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Farklı sayı kümelerinin özelliklerini ve bu sayı kümeleri üzerinde yapılan işlemleri açıklar.
2Sayıların farklı gösterimlerini ve bu gösterimler arasındaki dönüşümleri bilir.
3İki çokluğun çarpımsal olarak karşılaştırılmasını matematiksel olarak açıklar.
4Toplamsal ve çarpımsal akıl yürütme becerisini kullanır.
5Cebirsel ifadeleri kullanarak matematiğin problemlere çözüm getirebileceğini fark eder.
6Doğrusal denklemleri cebirsel, grafiksel ve sözel olarak açıklar.
7Gerçek yaşam durumlarını modellemede cebir ve denklemleri kullanır.
8Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00121        1   
ÖK 00221  2   1 1   
ÖK 00321  2 24231   
ÖK 00441  2 35431   
ÖK 00534     5543 52
ÖK 00621     32 1   
ÖK 00742  3 454353  
ÖK 008            5 
Ara Toplam1911  9 9221813133102
Katkı21001013222010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)717
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IMO 1001 MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇAĞLAR NACİ HIDIROĞLU chidiroglu@pau.edu.tr EGT A0232-03 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı ortaokul öğretim programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konuların kavramsal temellerinin oluşturulmasını, kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmesini, farklı gösterimlerinin oluşturulmasını ve bu gösterimler arası geçişlerin anlamlandırılmasını desteklemektir.
İçerik Doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 Doğal sayılar kümesi ve doğal sayılarla yapılan işlemler
3 Tam sayılar kümesi ve tam sayılarla yapılan işlemler
4 Rasyonel sayılar kümesi, rasyonel sayılarla yapılan işlemler, ondalık gösterimler ve yüzdeler.
5 Üslü ifadeler ve üslü ifadelerle yapılan işlemler
6 Kareköklü ifadeler ve kareköklü ifadelerle yapılan işlemler
7 Ara sınav
8 Oran kavramı
9 Oran ve orantı kavramları
10 Cebirsel ifadeler
11 Özdeşlikler
12 Eşitlik ve denklem
13 Doğrusal denklemler
14 Eşitsizlikler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Argün, Z., Arıkan, A., Bulut, S., & Halıcıoğlu, S. (2014). Temel matematik kavramların künyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.Türkçe
Elçi, A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B., Ev Çimen, E. (2016). Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Kabael, T. (2017). Genel matematiksel kavramlar öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları