Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 429PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Psikolojik Danışmanlar için Medya Okuryazarlığı dersinin amacı; öğrencilerin medya okuryazarlığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını, yaşadığı çevre başta olmak üzere tüm dünyada yer alan ilgili sorunlara yönelik duyarlılık geliştirmelerini ve medyanın psikolojik danışma alanında karşılaşılan sorunlarla ilişkisini görmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Temel kavramlar, medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi, medya okuryazarlığının kapsamı, ilgili kuramlar, medya ve eğitim ilişkisi, medya ve psikolojik danışma ilişkisi, ortam ve tür, medyanın insanları etkileme gücü ve yolları, medyanın ticari amacı, reklam ve propaganda, medyanın yerleştirdiği önyargı ve stereotipler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alana ilişkin temel kavramları açıklar
2Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimini kavradığını gösterir
3Medya okuryazarlığının kapsamını tanır
4Alana ilişkin kuramcıları ve bunların alana katkılarını ifade eder
5Medya ve eğitim ilişkisini kurar
6Farklı ortam ve yapıt türlerini tanır
7Medyanın toplum üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar
8Medyanın ticari amacını dikkate alır
9Medyanın yerleştirdiği önyargı ve stereotiplere karşı duyarlılık sergiler
10Medya okuryazarlığı bilgisini psikolojik danışma alanına uyarlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)6318
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14228
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1HÜSEYİN ÖZÇINAR
Detay 2021-2022 Bahar1HÜSEYİN ÖZÇINAR
Detay 2020-2021 Bahar3ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2020-2021 Bahar4ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2019-2020 Bahar3ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2019-2020 Bahar4ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2018-2019 Bahar1ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2018-2019 Bahar2ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2017-2018 Bahar1ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2017-2018 Bahar2ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2016-2017 Bahar3ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2016-2017 Bahar4ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2015-2016 Bahar3ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2015-2016 Bahar4ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2014-2015 Bahar3ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2014-2015 Bahar4ABDURRAHMAN ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 429 PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. HÜSEYİN ÖZÇINAR hozcinar@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Psikolojik Danışmanlar için Medya Okuryazarlığı dersinin amacı; öğrencilerin medya okuryazarlığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını, yaşadığı çevre başta olmak üzere tüm dünyada yer alan ilgili sorunlara yönelik duyarlılık geliştirmelerini ve medyanın psikolojik danışma alanında karşılaşılan sorunlarla ilişkisini görmelerini sağlamaktır.
İçerik Temel kavramlar, medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi, medya okuryazarlığının kapsamı, ilgili kuramlar, medya ve eğitim ilişkisi, medya ve psikolojik danışma ilişkisi, ortam ve tür, medyanın insanları etkileme gücü ve yolları, medyanın ticari amacı, reklam ve propaganda, medyanın yerleştirdiği önyargı ve stereotipler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriği, kaynaklar ve dönem projelerinin tanıtımı
2 Medya okuryazarlığı nedir ve ne değildir Medya okuryazarlığının boyutları
3 Medya Okuryazarlığının Tarihi temelleri Medya Okuryazarlığını gerektiren koşullar
4 Medyanın ticari amacı ve reklamlar Reklamların çözümlenmesi ve üretilmesi
5 Haber yapım süreci Haber izlerken dikkat edilecek hususlar
6 Propaganda (veya ikna) teknikleri Karşıt propagandanın temel ilkeleri
7 Duyguların bir reyting aracı olarak kullanılması Nörofizyolojik boyut
8 Medyada karşılaşılan önyargılar Medya stereotipleri ve etkileri
9 Medya Okuryazarlığı programının incelenmesi Medya Okuryazarlığı öğretiminin ilkeleri
10 Ara Sınav
11 Bilgiye erişim becerileri Video üretim sürecine ilişkin beceriler
12 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
13 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
14 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Şahin, Abdurrahman. (2014). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Anı Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları