Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 236ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ3 + 04. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; tartışma ve örnek uygulamalar yolu ile öğrenme ve öğretmenin temel kavram ve prensiplerini, eğitim programının ögelerini tanımaları , öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavramaları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri hakında bilgi ve beceriye sahip olmaları bu bilgi ve becerileri kullanarak planlama yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Öğrenme ve öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın etkililiği, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim- öğretim ile ilgili temel kavramları tanımlar
2Temel kavramlarla ilgili kavram haritası oluşturur.
3Öğrenme ve öğretim ilkelerine örnek verir.
4Eğitim programının öğeleri arasında ilişki kurar.
5Öğrenme –öğretme yaklaşımlarının özelliklerini açıklar.
6Öğretim ve öğrenme stratejilerini açıklar.
7Kendi öğrenme stratejisinin farkına varır.
8Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini açıklar.
9Kendi alanında örnek plan hazırlar.
10Kendi alanında bir öğretmenin, sahip olması gereken yeterliklerini açıklar.
11Planlamanın önemini fark eder.
12Öğretimde materyal (araç-gereç) kullanmanın önemini fark eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001 2 2            5
ÖK 002     35         5
ÖK 003  4   55   54   5
ÖK 004   5  5     4   5
ÖK 005  5 445  3 55   5
ÖK 006  5   5 55 55   5
ÖK 007  4  55 44 55 3 3
ÖK 008  5   5  4 55   5
ÖK 009 5555555   55 55 
ÖK 01055  535    55 55 
ÖK 011 555555    45    
ÖK 012   4  5    35   5
Ara Toplam517332119255510916 4248 131043
Katkı01322251110440114

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1VESİLE ALKAN
Detay 2018-2019 Bahar1SERHAT SÜRAL
Detay 2018-2019 Bahar2AHMET KANMAZ
Detay 2017-2018 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2017-2018 Bahar2SERHAT SÜRAL
Detay 2016-2017 Bahar3NECLA KÖKSAL
Detay 2015-2016 Bahar3NECLA KÖKSAL
Detay 2014-2015 Bahar3NECLA KÖKSAL
Detay 2014-2015 Bahar4İBRAHİM TUNCEL
Detay 2013-2014 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2013-2014 Bahar2İBRAHİM TUNCEL
Detay 2012-2013 Bahar3İBRAHİM TUNCEL
Detay 2012-2013 Bahar4İBRAHİM TUNCEL
Detay 2011-2012 Bahar3İBRAHİM TUNCEL
Detay 2011-2012 Bahar4İBRAHİM TUNCEL
Detay 2010-2011 Bahar3İBRAHİM TUNCEL
Detay 2010-2011 Bahar4İBRAHİM TUNCEL
Detay 2009-2010 Bahar3İBRAHİM TUNCEL
Detay 2008-2009 Bahar1İBRAHİM TUNCEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 236 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. VESİLE ALKAN vesile@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu derste öğrencilerin; tartışma ve örnek uygulamalar yolu ile öğrenme ve öğretmenin temel kavram ve prensiplerini, eğitim programının ögelerini tanımaları , öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavramaları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri hakında bilgi ve beceriye sahip olmaları bu bilgi ve becerileri kullanarak planlama yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik Öğrenme ve öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın etkililiği, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğretimle ilgili temel kavramlar
2 öğrenme ve öğretim ilkeleri
3 Öğretim hedeflerinin belirlenmesi
4 Öğretim içeriğinin seçilmesi ve düzenlenmesi
5 Öğretim kuram ve modelleri(Okulda öğrenme, Tam öğrenme )
6 Çoklu zeka kuramı
7 Öğretim stratejileri
8 ara sınav
9 Öğretim yöntem ve teknikleri
10 Öğretim yöntem ve teknikleri
11 öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi
12 öğretim araç ve gereçleri
13 öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri
14 öğretmen nitelikleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.Türkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB YayıneviTürkçe
Demirel, Ö. (2008). Öğretme sanatı öğretim ilke ve yöntemleri (13. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Doğanay, A. (Editör). (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Türkçe
Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş.Türkçe
Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Ekinoks. Türkçe
Hesapçıoğlu, M. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim programları ve öğretim (6. Baskı). Ankara: Nobel Türkçe
Küçükahmet, L. (2010). File lokantası. Özel menü: Eğitimde temel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi YayTürkçe
Sönmez, V. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi YayıncılıkTürkçe
Aslan,M.(2007).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:Anı YayıncılıkTürkçe
Demirel,Ö.(2007).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:PegemA YayıncılıkTürkçe
Taşpınar,M.(2007).Kuramdan Uygulamaya Öğretim ilke ve Yöntemleri.Ankara:Nobel YayıncılıkTürkçe
Yıldızlar, M.(2012).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:PegemA YayıncılıkTürkçe
Doğan, B. ve Alkan, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Eğiten Kitap Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları