Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 214SINIF YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
Ders İçeriği Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlayabilmek.
2Öğretimsel liderlik davranışlarını anlamayabilmek ve uygulayabilmek.
3Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavrayabilmek.
4Motivasyon kuramlarını kavrayabilmek.
5Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilemek ve uygulayabilmek.
6Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
7Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek.
8Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını ve çözüm yollarını kavrayabilmek.
9Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001  3   3       3  
ÖK 002                 
ÖK 003                 
ÖK 004                 
ÖK 005  3      3    3  
ÖK 006                 
ÖK 007                 
ÖK 008                 
ÖK 009     4 444       
Ara Toplam  6  43447    6  
Katkı00100000010000100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler11111
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1KAZIM ÇELİK
Detay 2020-2021 Bahar1FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2019-2020 Bahar1MUAMMER KUNT
Detay 2018-2019 Bahar1MUAMMER KUNT
Detay 2018-2019 Bahar2MERAL URAS BAŞER
Detay 2017-2018 Bahar1AYDAN ORDU
Detay 2017-2018 Bahar2MUAMMER KUNT
Detay 2016-2017 Bahar3MERAL URAS BAŞER
Detay 2016-2017 Bahar4MUAMMER KUNT
Detay 2015-2016 Bahar3MERAL URAS BAŞER
Detay 2015-2016 Bahar4AYDAN ORDU
Detay 2014-2015 Bahar3MUAMMER KUNT
Detay 2014-2015 Bahar4MERAL URAS BAŞER
Detay 2013-2014 Bahar2MERAL URAS BAŞER
Detay 2013-2014 Bahar3AYDAN ORDU
Detay 2012-2013 Bahar3MUAMMER KUNT
Detay 2012-2013 Bahar4MUAMMER KUNT
Detay 2011-2012 Bahar3ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2011-2012 Bahar4ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2010-2011 Bahar3MUAMMER KUNT
Detay 2010-2011 Bahar4MUAMMER KUNT
Detay 2009-2010 Bahar3MERAL URAS BAŞER
Detay 2008-2009 Yaz1ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2008-2009 Bahar101MERAL URAS BAŞER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 214 SINIF YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KAZIM ÇELİK kcelik@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
İçerik Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma-Ders Planını Belirleme
2 Sınıf Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar
3 Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler
4 Sınıf Ortamının Fiziksel Özellikleri
5 Öğretimin Yönetimi
6 Sınıfta Zaman Yönetimi
7 Sınıfta Öğretmen Öğrenci İletişimi
8 Sınıf İlişki Düzenini Oluşturma
9 Sınıfta Güdüleme
10 Disiplin Oluşturma ve Kural Geliştirme
11 Sorun Davranışların Yönetimi
12 Özel Grupların Yönetimi
13 Okullarda Acil Durum Yönetimi
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kıran, H. Çelik, K. (2020). Etkili Sınıf Yönetimi (14. Baskı). Ankara: Anı yayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları