Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 225OKULLARDA GÖZLEM2 + 23. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı okullarda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamalarıyla ilgili olarak öğrencilere bir bakış açısı kazandırmaktır. .
Ders İçeriği Rehberlik Servisi Amacı ve İşlevi Rehber Öğretmenin Rol ve Görevleri Uygulama Alanları Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları Rehberlikte Dosyalama Sistemi Çerçeve Programın Hazırlanması Görüşme Kayıtlarının Tutulması ve Saklanması Raporlaştırma .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okulun örgütsel yapısını anlayabilme
2Okul psikolojik danışma ve rehberlik programının işlevini kavrayabilme
3Okul psikolojik danışma ve rehberlik servisinin okul içindeki işlevini kavrayabilme.
4Okul psikolojik danışmanın rol ve görevlerini anlayabilme.
5Okul psikolojik danışma ve rehberlik servisinin hizmetlerini kavrayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001  3 555      4 5 
ÖK 00245455555555555555
ÖK 0035454545555555555 
ÖK 00433344444 3 333333
ÖK 00533344444444444445
Ara Toplam1515181723222318141714171721172213
Katkı33435454333334343

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10330
Ödevler111
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)21020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz2NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2019-2020 Güz1NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2018-2019 Güz3TURGUT TÜRKDOĞAN
Detay 2017-2018 Güz3SERHAT SÜRAL
Detay 2017-2018 Güz4TOLGA COŞGUNER
Detay 2016-2017 Güz3NECLA ACUN
Detay 2015-2016 Güz3MURAT BALKIS
Detay 2014-2015 Güz3MURAT BALKIS
Detay 2014-2015 Güz4ERDİNÇ DURU
Detay 2013-2014 Güz3NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2013-2014 Güz4ERDİNÇ DURU
Detay 2012-2013 Güz3NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2012-2013 Güz4ERDİNÇ DURU
Detay 2011-2012 Güz3NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2011-2012 Güz4NECLA ACUN
Detay 2010-2011 Güz3NURAN CEREN GÜZEL
Detay 2010-2011 Güz4ERDİNÇ DURU
Detay 2009-2010 Güz1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2009-2010 Güz2ERDİNÇ DURU
Detay 2008-2009 Güz1VEYSEL AKSOY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 225 OKULLARDA GÖZLEM 2 + 2 2 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NURAN CEREN GÜZEL ncfiyakali@pau.edu.tr EGT A0420 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı okullarda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamalarıyla ilgili olarak öğrencilere bir bakış açısı kazandırmaktır. .
İçerik Rehberlik Servisi Amacı ve İşlevi Rehber Öğretmenin Rol ve Görevleri Uygulama Alanları Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları Rehberlikte Dosyalama Sistemi Çerçeve Programın Hazırlanması Görüşme Kayıtlarının Tutulması ve Saklanması Raporlaştırma .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin işleyişine ilişkin bilgi verme ve gidilecek okulların açıklanması
2 Gözlem için gidilecek okulların tanıtılması(kuruluş tarihçesi, amaçları, örgüt yapısı, işleyiş biçimi, kuralları/ilkeleri, bölüm/birimleri, çalışanları, kurum içi ve yakın çevre koşulları, vs).
3 Gözlem için gidilecek okulların tanıtılması(kuruluş tarihçesi, amaçları, örgüt yapısı, işleyiş biçimi, kuralları/ilkeleri, bölüm/birimleri, çalışanları, kurum içi ve yakın çevre koşulları, vs).
4 Gözlem için bulunulan kurumdaki rehberlik ve psikolojik danışma servisinin tanınması (amaçları, yıllık çalışma programları, örgüt yapısı, çalışanları, içsel ve dışsal koşulları vs.) ve kurumdaki rehberlik anlayışının değerlendirilmesi.
5 Kurumdaki kişisel-sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin değerlendirilmesi.
6 Kişisel-sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini raporlaştırmak
7 Kurumdaki eğitsel rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin değerlendirmesi.
8 Eğitsel rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini raporlaştırmak
9 Kurumdaki mesleki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin değerlendirmesi.
10 Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini raporlaştırmak
11 Kurumdaki rehberlik servislerinin (psikolojik danışma, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, oryantasyon/alıştırma, müşavirlik/konsültasyon, yerleştirme, izleme ve değerlendirme, araştırma ve değerlendirme, çevre ve veli ile ilişkiler) etkinliğine ilişkin bilgi alama
12 Kurumda verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin genel değerlendirmesini yapma.
13 Kurumda verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin geliştirilmesine ilişkin gerçekçi önerilerde bulunma.
14 Genel olarak okullaeda gözlem dersi kapsamında yapılan çalışmaları değerlendirme.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Yeşilyaprak, Binnur. (2005). Eğitimde rehberlik hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım,Ankara.Türkçe
Güven, Mehmet. (2009)Editör. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayıncılık, AnkaraTürkçe
Deniz, Engin. Ve Erözkan, Atılgan. Editör. (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Maya Akademi, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları