Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 223ÖZEL EĞİTİM3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Özel eğitim hizmetleri, özel gereksinimli çocukların özellikleri ve eğitimlerine ilişkin temel kavramları öğrenme Çeşitli engel grupları hakkında bilgi sahibi olma (Yetersizliğin tanımı, türleri ve nedenleri, eğitimsel yaklaşımlar vb.) Özel gereksinimli çocukların özelliklerine göre yapılması gereken uyarlamaları kavrama Özel gereksinimli çocuğun varlığının aile üzerindeki etkilerini kavrama .
Ders İçeriği The contex of special education (basic concepts, current trends and issues in special education) History of special education Mainstreaming and support services in special education. Early childhood special education. Children with mental retardation, general and educational characteristics. Children with learning disabilities, general and educational characteristics. Children with emotional and behavior disorders, general and educational characteristics. Children with communication disorders, general and educational characteristics. Children with hearing impairments, general and educational characteristics. Children with visual impairments, general and educational characteristics. Children with physical and healt impairments, general and educational characteristics. Children who are gifted and talented, general and educational characteristics. Families of children with special needs. (Working with parents and families) .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar.
2Özel eğitim alanının tarihsel gelişimini bilir ve bugün ile gelecek uygulamalar arasındaki ilişkileri kurar.
3Özel eğitim alanı ile ilgili etik kuralları bilir.
4Özel eğitim alanında kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir.
5Yetersizliği olan bireylerin tespit edilmesi, değerlendirilmesi ve tanılanması, yerleştirme kararlarının verilmesi sürecini bilir.
6Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) ana bileşenlerini bilir ve BEP hazırlama sürecindeki görev ve sorumluluklarını bilir.
7Kaynaştırma uygulamalarını açıklar ve bireysel farklılıklar temelinde nasıl çeşitlendirilebileceğini ifade eder.
8Özel eğitim uygulamalarında aile eğitiminin önemini ifade eder..
9Aile eğitimi uygulamalarının ana bileşenlerini açıklar ve süreci ifade eder.
10Zihinsel yetersizliğin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
11İşitme yetersizliğinin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, işitme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
12Görme yetersizliğin tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, görme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
13Fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığın tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, fiziksel yetersizliği/süreğen hastalığı olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
14Dil ve konuşma bozukluğunun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar
15Öğrenme güçlüğünün tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
16Duygu ve davranış bozukluğunun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, duygu ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
17Otistik bozukluğun tanımını, değerlendirilmesi, nedenleri, otistik bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini ve bu öğrenciler için sınıf içerisinde yapılabilecek düzenlemeleri açıklar.
18Özel eğitim alanı ile ilgili Bilimsel Türkçe Dergileri bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001  223232322231314
ÖK 00222322222222222222
ÖK 003  4      34     3
ÖK 004553             3
ÖK 005      4  4      4
ÖK 006  3  22       2 3
ÖK 007  3  22  3    2 3
ÖK 008  3  22 33    2 3
ÖK 009  3  22 3  3  2 3
ÖK 010  3  22    33 2 3
ÖK 011  3  22    33 2 3
ÖK 012  3  22    33 2 3
ÖK 013  3 32233  33 2 3
ÖK 014  3 32233  33 2 3
ÖK 015  3 32233  33 2 3
ÖK 016  3 32233  33 2 3
ÖK 017  3 32233  33 2 3
ÖK 018  3  22      32  
Ara Toplam7751420303519261783129631352
Katkı00301221110220203

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11818
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2018-2019 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2018-2019 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2017-2018 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2017-2018 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2016-2017 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2016-2017 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2014-2015 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2014-2015 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2013-2014 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2013-2014 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2012-2013 Güz3VEYSEL AKSOY
Detay 2012-2013 Güz4VEYSEL AKSOY
Detay 2011-2012 Güz3AVŞAR ARDIÇ
Detay 2010-2011 Yaz1AVŞAR ARDIÇ
Detay 2010-2011 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2009-2010 Güz1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2009-2010 Güz2SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2008-2009 Güz1VEYSEL AKSOY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 223 ÖZEL EĞİTİM 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Özel eğitim hizmetleri, özel gereksinimli çocukların özellikleri ve eğitimlerine ilişkin temel kavramları öğrenme Çeşitli engel grupları hakkında bilgi sahibi olma (Yetersizliğin tanımı, türleri ve nedenleri, eğitimsel yaklaşımlar vb.) Özel gereksinimli çocukların özelliklerine göre yapılması gereken uyarlamaları kavrama Özel gereksinimli çocuğun varlığının aile üzerindeki etkilerini kavrama .
İçerik The contex of special education (basic concepts, current trends and issues in special education) History of special education Mainstreaming and support services in special education. Early childhood special education. Children with mental retardation, general and educational characteristics. Children with learning disabilities, general and educational characteristics. Children with emotional and behavior disorders, general and educational characteristics. Children with communication disorders, general and educational characteristics. Children with hearing impairments, general and educational characteristics. Children with visual impairments, general and educational characteristics. Children with physical and healt impairments, general and educational characteristics. Children who are gifted and talented, general and educational characteristics. Families of children with special needs. (Working with parents and families) .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim Özel Eğitimin Tarihçesi Özel Gereksinimli Çocukların Sınıflandırılması
2 Özel Eğitimde Değerlendirme Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama
3 Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
4 Erken Çocukluk Özel Eğitimi
5 Zihinsel Yetersizliği olan Çocuklar
6 Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar
7 İşitme Yetersizliği olan Çocuklar
8 Görme Yetersizliği olan Çocuklar
9 Dil ve Konuşma Bozukluğu olan Çocuklar
10 Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu olan Çocuklar
11 Fiziksel / Sağlık Yetersizliği olan Çocuklar
12 Otistik Bozukluğu olan Çocuklar
13 Üstün Zekalı / Üstün Yetenekli Çocuklar
14 Özel Eğitimde Aile Katılımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları