Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 211ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
Ders İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2Temel istatistikle ilgili kavramları bilir
3 Eğitimde kullanılan bilişsel, duyuşsal ve devinişsel ölçme araçlarını geliştirir.
4Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının güvenirlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
5 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının geçerlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
6 Test ve Madde istatistiklerini hesaplar ve yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 0012 24 52  254223 2
ÖK 0021 34 21  245  2 4
ÖK 0033 45 43  344  3 2
ÖK 0044 45 45  455  5 3
ÖK 0053 45 52  344  2 3
ÖK 0063 44 53  445  342
Ara Toplam16 2127 2516  1826272218416
Katkı30450430034500313

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)6318
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)10220
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)133
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1METİN YAŞAR
Detay 2019-2020 Güz2METİN YAŞAR
Detay 2018-2019 Güz3METİN YAŞAR
Detay 2018-2019 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2017-2018 Güz3METİN YAŞAR
Detay 2017-2018 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2016-2017 Güz3METİN YAŞAR
Detay 2016-2017 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2015-2016 Güz3METİN YAŞAR
Detay 2015-2016 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2014-2015 Güz3METİN YAŞAR
Detay 2014-2015 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2013-2014 Güz3METİN YAŞAR
Detay 2013-2014 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2012-2013 Güz3METİN YAŞAR
Detay 2012-2013 Güz4METİN YAŞAR
Detay 2011-2012 Güz3RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2011-2012 Güz4RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2010-2011 Güz3GÖKHAN TUZCU
Detay 2009-2010 Güz1GÖKHAN TUZCU
Detay 2009-2010 Güz2GÖKHAN TUZCU
Detay 2008-2009 Yaz1METİN YAŞAR
Detay 2008-2009 Güz101METİN YAŞAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 211 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. METİN YAŞAR myasar@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
İçerik Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ölçme ve Değerlendirme süreci
2 Ölçme ve Değerlendirmenin Eğitim sürecindeki Rolü
3 Ölçme değerlendirmede Temel Kavramlar
4 Ölçme ve değerlendirmede geçerlilik
5 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı g3çerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
6 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı g3çerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
7 Geçerlilik Türleri (Kapsam Geçerliliği, ölçüt geçerliliği, yapı geçerliliği ve geçerliliği etkileyen faktörler)
8 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
9 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
10 Güvenirlik ( Güvenirliğin yapısı, korelasyon yöntemlerine göre güvenirliğin belirlenmsi,ölçmenin standart hatası,güvenirliği etkileyen faktörler)
11 Ölçme ve değerlendirmede Kullanışlılık
12 Testler ve değerlendirme
13 Testler ve değerlendirme
14 Testler ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
ED: Satılmış TEKİNDAL.Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PEGEM AKADEMİ 2008, ANKARATürkçe
Linn L.R, N.E. Gronlund . Measurement and Assessment in Teaching Macmillan Publishing Company 1985 English
Turgut, M.F. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MetodlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları