Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 436REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI1 + 48. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bir grup rehberliği programı hazırlama, test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme, okul PDR etkinliklerinin incelenmesi
Ders İçeriği Okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Grup rehberliği programlarının ve uygulamalarının önemini bilir
2Grup rehberliği programı hazırlamada öğrencilerin ihtiyaçlarını ve gelişim özelliklerini dikkate alır
3Bir grup rehberliği programı hazırlayabilir
4Hazırlanan grup rehberliği programını uygular
5Grup rehberliği programının etkililiğini test eder
6Rehberlik ve psikolojik danışma programında yer alan test ve test dışı tekniklerin uygulamasını yapabilir
7Uygulanan test ve test dışı teknikleri yorumlar ve değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001      3          
ÖK 002   34 2 24    1  
ÖK 003   23 3   233    
ÖK 004      454444  32 
ÖK 005      3232221 22 
ÖK 006      454444  42 
ÖK 007     23  24    1 
Ara Toplam   5722212131616134 107 
Katkı00011032222210110

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)248
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
Staj Çalışması10330
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2021-2022 Bahar1ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2020-2021 Bahar3ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2020-2021 Bahar4ERDİNÇ DURU
Detay 2019-2020 Bahar3ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2019-2020 Bahar4HÜLYA ŞAHİN BALTACI
Detay 2018-2019 Bahar1HÜLYA ŞAHİN BALTACI
Detay 2018-2019 Bahar2NECLA ACUN
Detay 2017-2018 Bahar1ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2017-2018 Bahar2HÜLYA ŞAHİN BALTACI
Detay 2016-2017 Bahar3NECLA ACUN
Detay 2016-2017 Bahar4ERDİNÇ DURU
Detay 2015-2016 Bahar3ERDİNÇ DURU
Detay 2015-2016 Bahar4NAZMİYE ÇİVİTCİ
Detay 2014-2015 Bahar3ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2014-2015 Bahar4NAZMİYE ÇİVİTCİ
Detay 2013-2014 Bahar2NAZMİYE ÇİVİTCİ
Detay 2013-2014 Bahar3HÜLYA ŞAHİN BALTACI
Detay 2012-2013 Bahar3NAZMİYE ÇİVİTCİ
Detay 2012-2013 Bahar4HÜLYA ŞAHİN BALTACI
Detay 2012-2013 Bahar4AVŞAR ARDIÇ
Detay 2011-2012 Bahar3ASIM ÇİVİTCİ
Detay 2011-2012 Bahar4MURAT BALKIS
Detay 2010-2011 Bahar3ASIM ÇİVİTCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 436 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI 1 + 4 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASIM ÇİVİTCİ acivitci@pau.edu.tr EGT A0414 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bir grup rehberliği programı hazırlama, test ve test dışı teknikleri uygulama, değerlendirme, okul PDR etkinliklerinin incelenmesi
İçerik Okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bir grup psikoeğitimi / rehberliği programının nasıl hazırlanacağına ilişkin açıklamalar, program konularının ve çalışma gruplarının belirlenmesi
2 Bir grup psikoeğitimi / rehberliği programının nasıl hazırlanacağına ilişkin açıklamalar
3 Bir grup psikoeğitimi / rehberliği programı hazırlama çalışmalarının değerlendirilmesi
4 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
5 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
6 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
7 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
8 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
9 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
10 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
11 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
12 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
13 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
14 Hazırlanan grup psikoeğitimi / rehberliği programının sunulması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çivitci, A. (2018). Grup psikoeğitimi. Ankara: Pegem Akademi Türkçe
Brown, N.W. (2013). Psiko-eğitsel gruplar. (Çev. V. Yorğun). Ankara: Anı.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları