1 | Aile odaklı eğitim/sağlık hizmetlerinin tarihsel gelişimini betimler. |
2 | Aile sistemleri yaklaşımı temelinde ailenin yapısal özelliklerini, işlevlerini, etkileşimsel özelliklerini, ailenin yaşam döngüsünü ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklar. |
3 | Normal gelişim gösteren çocukların ailelerine göre, yetersizliğe sahip çocuğu olan ailelerin yapısal özelliklerinin, işlevlerinin, etkileşimsel özelliklerinin ve yaşam döngüsünün nasıl farklılaşabildiğini açıklar. |
4 | Ailelerin yetersizliğe yönelik tepkilerini ve uyumunu açıklayan modelleri betimler. Ailelerin tepkilerini anlama ve onlara yardım etmede bu modeller arasındaki farklılıkları tartışır. |
5 | Yetersizliğe sahip çocuğu olan ailelerde strese yol açabilen etmenleri ve ailelerin stresle başa çıkmalarını açıklayan kuramsal modelleri betimler. |
6 | Yetersizliğe sahip çocukların kardeşlerinin gösterdikleri tepkileri, kardeşlerin gereksinimlerini ve kardeşlere yönelik destek hizmetlerini açıklar. |
7 | Yetersizliğe sahip çocuğu olan ailelerin gereksinimlerini sıralar ve bu gereksinimleri belirlemeye yönelik yöntemleri açıklar. |
8 | Ailelerin gereksinimlerini karşılamada sosyal desteğin önemini, işlevlerini, türlerini ve kaynaklarını açıklar. |
9 | Yetersizliğe sahip çocuğu olan ailelere sunulan rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin amacını, kapsamını ve bu hizmetleri sunma yaklaşımlarını betimler. |
10 | Yetersizliği olan çocuğa hizmet sunan meslek elemanları ile aileler arasındaki ilişkilerin tarihsel gelişimini betimler. |
11 | Özel eğitimde aile katılımı kavramını ve aile katılımının önemini açıklar; ailelerin katılım türlerini ve özelliklerini betimler. |
12 | Aile ile okul/öğretmen işbirliğini tanımlar; işbirliğinin genel özelliklerini, yasal dayanaklarını betimler; okul-aile işbirliğinin sağlanmasında okul yöneticileri, öğretmen ve anne-babaların görev ve sorumluluklarını tartışır. |
13 | Okul-aile arasında etkili iletişim ve işbirliğini engelleyebilen etmenleri sıralar. Ailelerle etkili iletişim ve işbirliği gerçekleştirmede öğretmenlerin ya da diğer meslek elemanlarının sahip olmaları gereken tutumları, bilgi ve becerileri ifade eder. |
14 | Ailelerle iletişim ve işbirliğinin sağlanmasına yönelik etkinlikleri betimler; okul-aile arasında yazılı ve sözlü/yüz yüze iletişimin özelliklerini açıklar. |
15 | Aile eğitimi programlarının amaçlarını, program geliştirme ilkelerini betimler: aile eğitimi programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin süreçleri açıklar. |