Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 447EĞİTİM YÖNETİMİ3 + 07. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin, eğitim ve okul yönetimi konularında geliştirilen kuramlarla süreçleri anlamalarını ve kuramlar ile süreçlerin okullarda nasıl uygulanması gerektiği konusunda çağdaş bir anlayış kazanmalarını sağlamak.
Ders İçeriği Örgüt ve yönetimin temel kavramları, Klasik örgüt kuramları, neo-klasik örgüt kuramları, çağdaş kuramlar, yönetim süreçleri (karar verme, planlama, örgütleme, iletişim, eşgüdümleme, etkileme, değerlendirme).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramları kavrar.
2Klasik Yönetim Kuramlarını ve ilkelerini kavrar.
3Neo-Klasik Yönetim Kuramını ve ilkelerini kavrar.
4Çağdaş Yönetim Kuramlarını ve ilkelerini kavrar.
5Klasik, Neo-klasik ve Çağdaş yönetim kuramları arasındaki farkları analiz eder.
6Yönetim süreçlerini bilir.
7Karar verme, planlama, örgütleme, iletişim, eşgüdümleme, etkileme ve değerlendirme süreçlerini okul ortamlarına uyarlayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 00122 44   33 4    5
ÖK 002   4 2 444 3   45
ÖK 003   442 444 3   45
ÖK 004   442 444 3   45
ÖK 005   445 444 3   45
ÖK 006   544 333 3    5
ÖK 007   553  33      5
Ara Toplam22 302518 192525 19   1635
Katkı00044303440300025

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz2AYDAN ORDU
Detay 2019-2020 Güz1AYDAN ORDU
Detay 2019-2020 Güz2ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2018-2019 Güz3ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2018-2019 Güz4AYDAN ORDU
Detay 2017-2018 Güz3ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2017-2018 Güz4AYDAN ORDU
Detay 2016-2017 Güz3KAZIM ÇELİK
Detay 2016-2017 Güz4ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2015-2016 Güz3AYDAN ORDU
Detay 2015-2016 Güz4ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2014-2015 Güz3MUAMMER KUNT
Detay 2014-2015 Güz4ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2013-2014 Güz3AYDAN ORDU
Detay 2013-2014 Güz4ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2012-2013 Güz4MERAL URAS BAŞER
Detay 2011-2012 Güz3MUAMMER KUNT
Detay 2011-2012 Güz4MERAL URAS BAŞER
Detay 2010-2011 Güz3MUAMMER KUNT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 447 EĞİTİM YÖNETİMİ 3 + 0 2 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYDAN ORDU akursunoglu@pau.edu.tr EGT A0432-02 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin, eğitim ve okul yönetimi konularında geliştirilen kuramlarla süreçleri anlamalarını ve kuramlar ile süreçlerin okullarda nasıl uygulanması gerektiği konusunda çağdaş bir anlayış kazanmalarını sağlamak.
İçerik Örgüt ve yönetimin temel kavramları, Klasik örgüt kuramları, neo-klasik örgüt kuramları, çağdaş kuramlar, yönetim süreçleri (karar verme, planlama, örgütleme, iletişim, eşgüdümleme, etkileme, değerlendirme).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramlar
2 Örgüt ve yönetime ilişkin temel kavramlar
3 Açık bir sistem olarak okul
4 Açık bir sistem olarak okul
5 Yönetim Kuramları - Klasik kuramlar
6 Yönetim Kuramları - Klasik kuramlar
7 Yönetim Kuramları- Klasik kuramlar
8 Yönetim Kuramları - İnsan İlişkileri Kuramı
9 Yönetim Kuramları - Çağdaş Kuramlar
10 Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve ilkeleri
11 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı ve örgüt yapısı
12 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı ve örgüt yapısı
13 Liderlik Kuramları
14 Yönetim Süreçleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Celal Gülşen - Necmi Gökyer (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
İlköğretim Kurumları YönetmeliğiTürkçe
Milli Eğitim Temel KanunuTürkçe
Şükrü Ada - Rıdvan Küçükali (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Ruhi Sarpkaya (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Hasan Basri Memduhoğlu Kürşad Yılmaz (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık Türkçe
Vehbi Çelik (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Mehmet Şişman (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A YayıncılıkTürkçe
Kadir Keskinkılıç (ED.) (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık Türkçe
Musa Gürsel (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Konya: Eğitim KitabeviTürkçe
Servet Özdemir (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım Türkçe
İbrahim Ethem Başaran (2011) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ekinoks YayıneviTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları