Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 437ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ3 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere öğrenme güçlüğünün tanımı, öğrenme güçlüklerinin sınıflandırılması, nedenleri, sınıf ortamında ayırt edilmesi, eğitim ortamının düzenlenmesi, öğrenme güçlüğü olan öğrencilere, ailelerine, öğretmenlere yönelik rehberlik ve psikolojik danışma yöntem ve teknikleri öğretmektir.
Ders İçeriği Öğrenme güçlüğünün tanımı, öğrenme güçlüklerinin sınıflandırılması, nedenleri, sınıf ortamında ayırt edilmesi, eğitim ortamının düzenlenmesi, öğrenme güçlüğü olan öğrencilere, ailelerine, öğretmenlere yönelik rehberlik ve psikolojik danışma yöntem ve teknikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme güçlüklerinin tanımını bilir.
2Öğrenme güçlükleri olan bireylere verilen yasal dayanaklı hizmetleri ve bu hizmetler içindeki mesleki sorumluklarını bilir.
3Öğrenme güçlükleri olan bireylerin tanılanmasında kullanılan ölçütleri açıklar.
4Öğrenme güçlüklerinin sınıflandırmasını bilir ve bu sınıflandırmada kullanılan ölçütleri açıklar.
5Öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelişim alanlarına göre özelliklerini tanımlar.
6Öğrenme güçlüğü olan bireylerin bireysel farklılıklarını bilir ve bu farklılıkların nedenlerini yorumlar.
7Öğrenme güçlükleri ile zihinsel yetersizliğin arasındaki ayrımın ölçütlerini açıklar.
8Öğrenme güçlüklerinin olası nedenlerini bilir.
9Yetersizliği olan bireylerin tespit edilmesi için kullanılacak değerlendirme tekniklerini ve yöntemlerini bireysel farklılıklar temelinde açıklar
10Öğrenme güçlükleri olan bireylere özgü değerlendirme yöntem ve tekniklerini bilir.
11Öğrenme güçlüklerini tanılama sürecini ifade eder.
12Öğrenme güçlüklerini tanılama sürecindeki yasal sorumluluklarını ve etik kuralları bilir.
13Öğrenme güçlüğü olan bireylerin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının hazırlanması sürecini bilir ve açıklar.
14Öğrenme güçlüğü olan bireylerin var olan performans düzeyinin nasıl belirleneceğini ve performans düzeyinin nasıl yazılacağını açıklar.
15Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimi için uzun dönemli amaçlarının nasıl belirleneceğini ve yazılacağını bilir.
16Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimi için kısa dönemli amaçların nasıl belirleneceğini ve yazılacağını bilir.
17Eğitim ortamlarının bireysel farklılıklar temelinde nasıl düzenlenmesi gerektiğini yorumlar.
18Ortama ve öğrenmeye bağlı olarak ortaya çıkan sorun davranış örüntülerini nasıl kayıt edeceğini, sorun davranış kontrol yöntemlerini, bu yöntemleri uygulamayı ve değerlendirmeyi bilir.
19Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere, ailelerine, öğretmenlere yönelik rehberlik ve psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001  2 3        2  2
ÖK 002 4  3 4       3 2
ÖK 003        5       2
ÖK 004        5       2
ÖK 005        5       2
ÖK 006    4  45       2
ÖK 007     3  5       2
ÖK 008                2
ÖK 009 4     4        2
ÖK 010 4  4  4        2
ÖK 011 4  4           2
ÖK 01244    4       332
ÖK 013 4 33  4 44 4   2
ÖK 014   33    44    32
ÖK 015   33    44    32
ÖK 016   33    44    32
ÖK 017   33344 4444  32
ÖK 018   3334  4444  32
ÖK 019 4 3   454444  32
Ara Toplam42822136916243028281216262138
Katkı01012011211110012

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2020-2021 Güz2TAMER AYDEMİR
Detay 2019-2020 Güz1TAMER AYDEMİR
Detay 2019-2020 Güz2TAMER AYDEMİR
Detay 2018-2019 Güz3TAMER AYDEMİR
Detay 2018-2019 Güz4TAMER AYDEMİR
Detay 2017-2018 Güz3TAMER AYDEMİR
Detay 2017-2018 Güz4TAMER AYDEMİR
Detay 2016-2017 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2016-2017 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2014-2015 Güz3SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2014-2015 Güz4SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2013-2014 Güz3VEYSEL AKSOY
Detay 2012-2013 Güz3AVŞAR ARDIÇ
Detay 2011-2012 Güz3AVŞAR ARDIÇ
Detay 2010-2011 Yaz1AVŞAR ARDIÇ
Detay 2010-2011 Güz3AVŞAR ARDIÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 437 ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi TAMER AYDEMİR taydemir@pau.edu.tr EGT A0432-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere öğrenme güçlüğünün tanımı, öğrenme güçlüklerinin sınıflandırılması, nedenleri, sınıf ortamında ayırt edilmesi, eğitim ortamının düzenlenmesi, öğrenme güçlüğü olan öğrencilere, ailelerine, öğretmenlere yönelik rehberlik ve psikolojik danışma yöntem ve teknikleri öğretmektir.
İçerik Öğrenme güçlüğünün tanımı, öğrenme güçlüklerinin sınıflandırılması, nedenleri, sınıf ortamında ayırt edilmesi, eğitim ortamının düzenlenmesi, öğrenme güçlüğü olan öğrencilere, ailelerine, öğretmenlere yönelik rehberlik ve psikolojik danışma yöntem ve teknikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme güçlüğünün tanımlanması
2 Öğrenme güçlüğünün sınıflandırılması ve özellikleri
3 Öğrenme güçlüğünün nedenleri
4 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması
5 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in tanımlanması ve yararlarının açıklanması)
6 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in özellikleri ve içeriği)
7 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP hazırlama süreci)
8 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Performans değerlendirme ve uzun-kısa dönemli amaçlar)
9 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Öğretimin bireyselleştirilmesi)
10 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in değerlendirilmesi)
11 Uygulamalı Davranış Analizi (Uygulamalı davranış analizinin tanımlanması ve özellikleri)
12 Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışı ölçme ve kaydetme yolları)
13 Uygulamalı Davranış Analizi (Uygun olan davranışların artırılması ve uygun olmayan davranışların azaltılması)
14 Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışın kazandırılması amacıyla kullanılan öğretim yöntemleri)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Diken, İ.H. (2013. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Pegem Akademi, AnkaraTürkçe
Doğru, S.S.Y. (2012). Öğrenme güçlükleri, Eğiten Kitap, AnkaraTürkçe
Sarı, H. (2012). Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri, nobel Yayınları, AnkaraTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları