1 | Öğrenme güçlüklerinin tanımını bilir. |
2 | Öğrenme güçlükleri olan bireylere verilen yasal dayanaklı hizmetleri ve bu hizmetler içindeki mesleki sorumluklarını bilir. |
3 | Öğrenme güçlükleri olan bireylerin tanılanmasında kullanılan ölçütleri açıklar. |
4 | Öğrenme güçlüklerinin sınıflandırmasını bilir ve bu sınıflandırmada kullanılan ölçütleri açıklar. |
5 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelişim alanlarına göre özelliklerini tanımlar. |
6 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin bireysel farklılıklarını bilir ve bu farklılıkların nedenlerini yorumlar. |
7 | Öğrenme güçlükleri ile zihinsel yetersizliğin arasındaki ayrımın ölçütlerini açıklar. |
8 | Öğrenme güçlüklerinin olası nedenlerini bilir. |
9 | Yetersizliği olan bireylerin tespit edilmesi için kullanılacak değerlendirme tekniklerini ve yöntemlerini bireysel farklılıklar temelinde açıklar |
10 | Öğrenme güçlükleri olan bireylere özgü değerlendirme yöntem ve tekniklerini bilir. |
11 | Öğrenme güçlüklerini tanılama sürecini ifade eder. |
12 | Öğrenme güçlüklerini tanılama sürecindeki yasal sorumluluklarını ve etik kuralları bilir. |
13 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının hazırlanması sürecini bilir ve açıklar. |
14 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin var olan performans düzeyinin nasıl belirleneceğini ve performans düzeyinin nasıl yazılacağını açıklar. |
15 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimi için uzun dönemli amaçlarının nasıl belirleneceğini ve yazılacağını bilir. |
16 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimi için kısa dönemli amaçların nasıl belirleneceğini ve yazılacağını bilir. |
17 | Eğitim ortamlarının bireysel farklılıklar temelinde nasıl düzenlenmesi gerektiğini yorumlar. |
18 | Ortama ve öğrenmeye bağlı olarak ortaya çıkan sorun davranış örüntülerini nasıl kayıt edeceğini, sorun davranış kontrol yöntemlerini, bu yöntemleri uygulamayı ve değerlendirmeyi bilir. |
19 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere, ailelerine, öğretmenlere yönelik rehberlik ve psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. |