Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 318TÜRK EĞİTİM TARİHİ3 + 06. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı Türk eğitim tarihini, Hunlar’dan başlayarak Karahanlılar, Gazneliler, Selçuklular ve Osmanlılar olmak üzere Türkiye Cumhuriyetini kapsayacak şekilde ele almaktır.
Ders İçeriği Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk Eğitim Tarihini neden okuduğunu bilebilme
2İslamiyet’ten önceki Türklerde eğitimi açıklayabilme
3İlk Müslüman Türk Devletlerindeki eğitimi bilebilme
4Osmanlıdaki eğitimi bilebilme
5Osmanlıda eğitimde yenileşme hareketlerini bilebilme
6Kurtuluş Savaşı dönemindeki eğitimi bilebilme
7Atatürk dönemindeki eğitimi anlayabilme
8Cumhuriyet dönemindeki öğretmen yetiştirmeyi bilebilme
9Cumhuriyet dönemindeki başlıca eğitimcileri bilebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001  3   3       3  
ÖK 002                 
ÖK 003                 
ÖK 004 4         4    4
ÖK 005         3    3  
ÖK 006                 
ÖK 007                 
ÖK 008                 
ÖK 009  33     3    3  
Ara Toplam 463  3  6 4  9 4
Katkı00100000010000100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)6318
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14228
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2012-2013 Bahar2ZEYNEP AYVAZ TUNCEL
Detay 2011-2012 Bahar2MUAMMER KUNT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 318 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ZEYNEP AYVAZ TUNCEL zatuncel@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı Türk eğitim tarihini, Hunlar’dan başlayarak Karahanlılar, Gazneliler, Selçuklular ve Osmanlılar olmak üzere Türkiye Cumhuriyetini kapsayacak şekilde ele almaktır.
İçerik Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders tanıtımı Türk eğitim tarihinin amacı
2 İSLAMİYET’TEN ÖNCE TÜRKLERDE EĞİTİM Hunlar, Göktürkler, Uygurlar
3 İSLAMİYET’TEN SONRA TÜRKLERDE EĞİTİM İlk Müslüman devletlerinde eğitim Farabi, İbni Sina, Kaşarlı Mahmut
4 Selçuklularda eğitim Ahilik, Nizamülmülk, Mevlana, Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli, Nasrettin Hoca
5 Osmanlılarda eğitim -Kuruluş döneminde eğitimin genel özellikleri
6 -Tanzimat döneminde eğitimin genel özellikleri
7 -I. Meşrutiyet dönemi -Mutlakiyet dönemi
8 II. Meşrutiyet dönemi
9 II. Meşrutiyet dönemi Kurtuluş savaşı dönemi
10 Cumhuriyet Dönemi
11 Cumhuriyet Dönemi
12 Cumhuriyet Dönemi
13 Cumhuriyet Dönemi
14 Cumhuriyet Dönemi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Akyüz, Y. (2012). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem AkdemiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları