Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 214ETKİLİ ÖĞRENME3 + 05. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin içeriği bireyin öğrenmesini etkileyen temel mekanizmaları ve bu mekanizmalara dayalı olarak öğrenmeyi kolaylaştırıcı optimal ortamın düzenlenmesi konularını içermektedir . Bu amaçla derste strateji kullanımı, motivasyon, denetim odağı, amaç tarzları, test kaygısı, bilgi, verimli çalışma yöntemleri ve ilgi gibi öğrenmeyi etkileyen bilişsel ve duyuşsal faktörler ele alınacaktır.
Ders İçeriği Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Motivasyon kuramları, Öğrenmede bilgi ve ilgi Amaç tarzları,öğrenme stilleri ve odak noktası Öğrenmeyi etkileyen duygusal etkenler (kendine güven, değer ve beklenti) Öğrenmeyi etkileyen bilişsel faktörler (strateji, metamemory, hafıza) Kendi kendine öğrenme: öğrenmeye hazırlık, zaman yönetimi, öz düzenleme Çalışma alışkanlıkları; etkili öğrenme alışkanlıkları, yoğunlaşma ve dikkat, eleştirel düşünme Sınıf içi katılım, not tutma, öğretmeni etkileme, sınıf tartışmaları Teste hazırlanma; teste hazırlama, sınav kaygısı
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencinin öğrenme sürecindeki önemini kavrama ve buna uygun sorumluluk duygusu geliştirme
2Bir öğretmen adayı olarak yapılandırmacı eğitimin gerektirdiği beceri ve anlayışı kazanma
3Yapılandırmacı eğitime dayalı özgün etkinlikler üretebilme
4Öğrenme sürecinde önemli bir yeri olan motivasyonu anlama ve yönetebilme becerilerinin kazanımı
5Günümüz öğrencilerinin öğrenmelerindeki engelleri görebilme ve uygun eğitim etkinlikleri düzenleyebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001     34354333 21 
ÖK 002     34354233 21 
ÖK 003     34354233 21 
ÖK 004     34354233 21 
ÖK 005     54554233 212
Ara Toplam     1720172520111515 1052
Katkı00000343542330210

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)6318
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14228
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2009-2010 Bahar2SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2008-2009 Bahar249SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2007-2008 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2005-2006 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 214 ETKİLİ ÖĞRENME 3 + 0 2 Türkçe 2009-2010 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SEVGİ ÖZGÜNGÖR sozgungor@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin içeriği bireyin öğrenmesini etkileyen temel mekanizmaları ve bu mekanizmalara dayalı olarak öğrenmeyi kolaylaştırıcı optimal ortamın düzenlenmesi konularını içermektedir . Bu amaçla derste strateji kullanımı, motivasyon, denetim odağı, amaç tarzları, test kaygısı, bilgi, verimli çalışma yöntemleri ve ilgi gibi öğrenmeyi etkileyen bilişsel ve duyuşsal faktörler ele alınacaktır.
İçerik Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Motivasyon kuramları, Öğrenmede bilgi ve ilgi Amaç tarzları,öğrenme stilleri ve odak noktası Öğrenmeyi etkileyen duygusal etkenler (kendine güven, değer ve beklenti) Öğrenmeyi etkileyen bilişsel faktörler (strateji, metamemory, hafıza) Kendi kendine öğrenme: öğrenmeye hazırlık, zaman yönetimi, öz düzenleme Çalışma alışkanlıkları; etkili öğrenme alışkanlıkları, yoğunlaşma ve dikkat, eleştirel düşünme Sınıf içi katılım, not tutma, öğretmeni etkileme, sınıf tartışmaları Teste hazırlanma; teste hazırlama, sınav kaygısı
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Aktif öğrenme tanım ve kapsam
2 Öğrencilerde aktif öğrenme için gerekli becerilerin kazandırılması
3 Öğrenci motivasyonu
4 hedef belirleme ve zaman yönetimi
5 İnanç ve değerler
6 Öz-yeterlilik
7 Konsantrasyon ve dikkat
8 Strateji öğretimi
9 Vize tahmini
10 Öğrenme stilleri
11 kaygı ve başa çıkma
12 Problem çözme
13 Eleştirel düşünme
14 Eleştirel düşünme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları