Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 122İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ2 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı insan hakları ve domokrasinin temel kavramları ve bu kavramlarla ilgili davranış biçimleri konusunda tartışmaktır.
Ders İçeriği İnsan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci toplumsal düzen kurallarını bilir ve birbirinden farkını açıklayabilir.
2insan hakları ve demokrasi alanında geçen temel kavramları bilir
3insan hakları ve demokrasinin batı ülkelerindeki tarihi gelişimini kavrar.
4insan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki tarihi gelişimini kavrar.
5ülkemizdeki anayasal gelişimi bilir ve anayasaları ayırt eder.
61982 Anayasası’nı bilir.
7İnsan haklarının uluslar arası alana geçişini kavrar.
8İnsan hakları ve vatandaşlık eğitimini bilir ve önemini kavrar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 001     2          3
ÖK 002     2          3
ÖK 003     2          3
ÖK 004     2          3
ÖK 005 4   2          3
ÖK 006 4   244        3
ÖK 007 4   2          3
ÖK 008     2          3
Ara Toplam 12   1644        24
Katkı02000211000000003

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1GÜLTEN YILDIRIM
Detay 2021-2022 Bahar1GÜLTEN YILDIRIM
Detay 2020-2021 Bahar1GÜLTEN YILDIRIM
Detay 2018-2019 Bahar1FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar1FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2017-2018 Bahar2FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar3MUAMMER KUNT
Detay 2016-2017 Bahar4FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2015-2016 Bahar3FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2015-2016 Bahar4MUAMMER KUNT
Detay 2013-2014 Bahar1FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar2FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2012-2013 Bahar3FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2012-2013 Bahar4FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar3FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar4FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2010-2011 Bahar3FATMA ÇOBANOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 122 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ 2 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÜLTEN YILDIRIM gyildirim@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı insan hakları ve domokrasinin temel kavramları ve bu kavramlarla ilgili davranış biçimleri konusunda tartışmaktır.
İçerik İnsan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri. Toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci. İlköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması
2 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri
3 İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin tarihi gelişimi I
4 İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin tarihi gelişimi II
5 İnsan hakları türleri
6 İnsan hakları ve demokrasinin Türkiye’deki gelişimi
7 Demokrasi yaklaşımları
8 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar
9 İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler ve koruma sistemleri
10 İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin amacı ve kapsamı ve dayanağı, İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin içeriği, ne öğretmeliyiz, neden? İnsan hakkı olarak eğitim
11 İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin zamanı: Ailede ve Okulda İnsan Hakları ve Demokrasi ve Eğitimi, Okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi, Orta öğretimde demokrasi eğitimi, Yükseköğretim ve demokrasi eğitimi
12 Demokratik okul ve sınıf ortamı
13 Demokrasi ve insan hakları eğitiminde yaklaşımlar ve yöntemler
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için insan hakları ve vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.Türkçe
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.Türkçe
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan hakları eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Türkçe
Aybay, Rona. (2015). İnsan hakları hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Türkçe
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.Türkçe
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.Türkçe
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.Türkçe
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını. Türkçe
Acun, İsmail. (Ed.) (2019). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Türkçe
Brander, P., Gomes, R., Keen, E., Lemineur, M. L., Oliveira, B., Ondrácková, J., Surian, A. ve Suslova, O. (2008). Pusula: Gençlerle insan hakları eğitimi kılavuzu. (Çev. Burcu Yeşiladalı). Kenan Çayır, Melike Türkan Bağlı ve Yasemin Esen (Ed.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.Türkçe
Flowers, Nancy. (2010). Pusulacık. Çocuklar için insan hakları eğitimi kılavuzu (Çev. Metin Çulhaoğlu). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.Türkçe
Shestack, J. J. (2006). İnsan haklarının felsefi temelleri. Liberal Düşünce, II(43), 87-119.Türkçe
Uluslararası Af Örgütü. (2002). İnsan hakları eğitimine başlangıç için el kitabı. İstanbul.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları